De mogelijkheden van Virtual Reality

De ontwikkeling van het moment op het gebied van technologie is Virtual Reality. Het komt steeds vaker in het nieuws en ook in het straatbeeld komen we het meer en meer tegen.

U kent waarschijnlijk al de brillen die het idee geven dat u in een achtbaan zit. HTC introduceerde haar klanten al eens aan de onderwaterwereld in Virtual Reality en tegenwoordig hoeft u niet eens meer op een citytrip om een rondje door een nieuwe stad te lopen. U zet een bril op en u bent er. Dat bespaart een hoop reiskosten 😉

Facebook en Google

Op Facebook zien we stap voor stap steeds meer 360° video’s voorbij komen. Mark Zuckerberg gaf al aan Virtual Reality als het sociale netwerk van de toekomst te zien. Dit is namelijk de perfecte manier om iemand een kijkje te geven in uw leven.

Ook voor Google staat Virtual Reality hoog op de agenda. Er bestaat al een kanaal op Youtube wat is gevuld met alleen maar video’s in 360°. Daarnaast werkt Google aan nieuwe innovatie, namelijk schilderen in 3D.

 

Wat kunt u nog meer verwachten

Steeds meer branches passen Virtual Reality toe in het werkgebied. Zo gaat Universal Music Group (het platenlabel van o.a. Lady Gaga en Kanye West) later dit jaar de eerste virtual concerten geven. In de medische wereld oefenen artsen in virtual reality zodat compliceerde operaties steeds beter uitgevoerd kunnen worden.

Smartphones zijn er klaar voor en de internetsnelheden worden steeds hoger. Er staat de bedrijven dus steeds minder in de weg om ons onder te dompelen in de wereld van de virtual reality. We wachten nieuwsgierig af…