• Administratief
  • Wie is Fiber Nederland

    Fiber Nederland is de snelst groeiende, 100% Nederlandse onafhankelijke glasvezelprovider. We zijn geen onderdeel van een grote multinational, hebben geen anonieme buitenlandse investeerders, en doen niets anders dan ons de hele dag druk maken om u de snelste glasvezel voor de beste prijs te leveren.

  • Hoe kom ik in contact met Fiber Nederland?

    Fiber Nederland is te bereiken op de volgende manieren :

    MyFiber

    In uw persoonlijke omgeving MyFiber kunt u ons een vraag stellen.

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

     

    Telefonisch

    020-7 60 50 40 (gratis vanaf uw Fiber telefonie aansluiting)

    Geopend op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 en op zaterdag van 09.00 tot 18.00. Op zon- en feestdagen zijn wij telefonisch niet bereikbaar.

     

    Schriftelijk

    Postbus 71387

    1008 BJ Amsterdam

  • Rekeningnummer van Fiber Nederland

    Het rekeningnummer van Fiber Nederland is :

    1705.71.971 t.n.v. Fiber Nederland te Amsterdam.

    IBAN : NL25RABO0170571971

    Let op : Indien u een betaling doet vermeld altijd uw klantnummer.

  • Wanneer incasseert Fiber Nederland

    Fiber Nederland incasseert op de 25ste van iedere maand.

    De abonnementskosten betaalt u per maand vooruit.

    Eventueel verschuldigde verbruikskosten voor bellen en het kijken van films uit de videotheek betaald u achteraf.

  • Kan ik met acceptgiro betalen

    Nee, dit is niet mogelijk.

  • Kan ik een factuur per post ontvangen

    Nee, dit is niet mogelijk.

    We sturen u elke maand per email de factuur als PDF bijlage. Tevens treft u al u facturen handig bij elkaar in uw persoonlijke online omgeving MyFiber.

    De PDF is zo opgemaakt dat u deze makkelijk zelf kunt uitprinten indien u deze in uw boekhouding wenst op te nemen.

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Facturen > Tabblad Facturen

  • Annuleren

    Na uw aanvraag heeft u wettelijk een termijn om uw aanvraag te wijzigen of te annuleren. Afhankelijk hoe uw aanvraag gedaan is kan deze termijn verschillen. In de welkomstbrief die we u hebben toegestuurd ter bevestiging van uw aanvraag kunt u deze terugvinden.

    U kunt uw wijziging of annulering doorgeven aan onze klantenservice. Wij adviseren u dit telefonisch of via uw persoonlijke online omgeving MyFiber te doen zodat er geen tijd verloren gaat.

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Opzeggen

    Als u uw Fiber aansluiting wenst op te zeggen kunt u dit doen via onze klantenservice. Dit kan schriftelijk naar onze postbus of via uw persoonlijke online omgeving MyFiber.

    Houdt u bij het opzeggen rekening met de minimale contracttermijn en de maand opzegtermijn.

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Wat is de Vaste Prijs Garantie

    Abonnementen die worden aangeduid met de ’Vaste Prijs Garantie” zullen in de toekomst niet in prijs worden verhoogd. De exacte voorwaarden vindt u bij de Actievoorwaarden.

  • Wat is de laagste prijsgarantie?

    Heeft u Producten en/of Diensten afgenomen van Fiber Nederland en treft u elders in Nederland binnen de looptijd van de actie een zelfde Product of Dienst, voor een lagere verkoopprijs aan, dan betaalt Fiber Nederland u het prijsverschil + 100% terug. Wilt u aanspraak maken op de Laagste Prijs Garantie dan geldt:

    •          Producten en/of Diensten van Fiber Nederland dienen vooraf duidelijk gemarkeerd te zijn met het Laagste Prijs Garantie logo en/of aanduiding.

    -          Indien de elders aangetroffen Producten en/of Diensten ergens anders goedkoper worden aangeboden, dan dient dit aan Fiber Nederland te worden gemeld binnen de looptijd van uw bestelperiode, of binnnen één maand nadat Fiber Nederland haar Producten en/of Diensten bij u heeft opgeleverd.

    -          De elders aangetroffen Producten en/of Diensten moeten volkomen identiek zijn aan de gekochte Laagste Prijs Garantie Producten en/of Diensten van Fiber Nederland en moeten direct leverbaar zijn op hetzelfde adres.

    -          De elders aangetroffen identieke Producten en/of Diensten moeten onder dezelfde secundaire voorwaarden (bezorging, installatie, garantie e.d) worden geleverd.

    -          De Laagste Prijs Garantie geldt voor maximaal 1 Product of Dienst per klant.

    -          Een duidelijk document overlegt dient te worden, waaruit blijkt waar en wanneer de Producten en/of Diensten zijn aangetroffen en met welke verkoopprijs en voorwaarden. Het prijsverschil dient voor Fiber Nederland goed controleerbaar te zijn.

     

    Fiber Nederland is gerechtigd de Laagste Prijs Garantie af te wijzen indien;

    -          De lagere verkoopprijs tot stand is gekomen door toepassing door een aanbieder van een laagste prijs garantie regeling of soortgelijke regeling, alsmede indien er sprake is van een afprijzing van het betreffende artikel van tijdelijk aard, in de vorm een pakketprijs en/of in het kader van een uitverkoop of individuele onderhandeling.

    -          Het vermoeden van misbruik of frauduleus handelen bestaat.

    Fiber Nederland behoudt zich het recht voor om de Laagste Prijs Garantie tussentijds aan te passen en om alvorens tot uitbetaling van een prijsverschil te besluiten, een proefaankoop te doen bij de aanbieder die volgens u de identieke Producten en/of Diensten tegen een lagere verkoopprijs aanbiedt.

  • Aansluitkosten

    Met de aansluiting van uw Fiber aansluiting zijn hoge kosten gemoeid, daarom betaald u eenmalig aansluitkosten. Deze zijn een fractie van de werkelijke kosten, de rest nemen wij op ons.

    De aansluitkosten brengen wij bij de start van de levering via een automatisch incasso bij u in rekening zoals we zijn overeengekomen bij de aanvraag. Als dit incasso mislukt kan dit de levering van uw Fiber aansluiting vertragen.

  • Waar kan ik mijn facturen zien?

    Elke maand sturen we u per email uw factuur als PDF bijlage. Daarnaast hebben we alle facturen overzichtelijk bij elkaar voor u in uw persoonlijke online omgeving MyFiber.

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Facturen > Tabblad Facturen

  • Contract overname

    Het is mogelijk om uw contract over te zetten naar een nieuwe contractant. Voor een contractovername dient u het contractovername formulier in te vullen. U kunt dit downloaden via deze link : contractovername formulier.

    Het ingevulde en ondertekende formulier kunt u uploaden via uw MyFiber omgeving (my.fiber.nl) of sturen per post naar Fiber Nederland, postbus 71387, 1008BJ, Amsterdam.

    Aan een contractovername zijn eenmalige kosten verbonden van à €25,-. Deze worden na de overname bij de nieuwe contractant in rekening gebracht. De verwerking van een contractovername neemt 1 tot 2 weken na ontvangst in beslag.

  • Verhuizen

    Wanneer u gaat verhuizen kunt u uw Fiber aansluiting meeverhuizen. Voorwaarde hiervoor is dat er op uw nieuwe adres wel glasvezel beschikbaar is of in de nabije toekomst beschikbaar komt. Verhuist u buiten glasvezelgebied? Dan hebben wij DSL pakketten voor u beschikbaar. Wij zullen dan het pakket kiezen wat het meest overeenkomt met uw huidige diensten. Mocht u toch liever een ander pakket willen? Vult u dan het formulier in en bel even met onze klantenservice 020 - 760 50 40 of stuur een bericht via MyFiber.

    Houdt rekening met een levertijd van minimaal 2 weken tot aan maximaal 6 weken. Vraag de verhuizing van uw Fiber aansluiting dus bijtijds aan.

    Voor een verhuizing brengen wij 50 euro verhuiskosten in rekening. Deze en alle andere tarieven kunt u vinden via http://www.fiber.nl/overige-tarieven.

    De aanvraag voor uw verhuizing kunt u doorgeven via http://www.fiber.nl/klantenservice/verhuizen/.

    Mocht u bij het installeren op uw nieuwe adres hulp nodig hebben kunt u contact opnemen met onze installatie partner Currect Connect via: 0572 - 364 654

  • Emigreren

    Als u gaat emigreren en u uw aansluiting wil opzeggen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch of via uw persoonlijke online omgeving MyFiber.

    Afhankelijk van uw contract kunnen we u de volgende mogelijkheden bieden.

           U bent buiten uw minimale contractstermijn, we heffen met inachtneming van een maand opzegtermijn uw aansluiting op.

           U bent binnen uw minimale contractstermijn.

    o   U koopt de resterende maanden af.

    o   U doet een contractovername naar de achterblijvende of nieuwe bewoner van het adres van de aansluiting.

    o   U doet een contractovername in combinatie met een verhuizing naar ander adres binnen het dekkingsgebied van Fiber Nederland.

  • Voorwaarden

    Alle voorwaarden kunt u terug vinden op onze website via http://www.fiber.nl/voorwaarden.

  • Handleidingen

    Alle handleidingen voor uw Fiber diensten kunt u terug vinden op onze website via http://www.fiber.nl/handleidingen.

  • Werkzaamheden & Storing

    Af en toe is het nodig dat we onderhoud plegen aan ons netwerk om zo de kwaliteit van onze diensten te kunnen blijven garanderen. Wij voeren onderhoud altijd in de nacht uit. Wij kondigen dit onderhoud aan via uw persoonlijke online omgeving MyFiber.

    Storingen proberen we uiteraard zoveel mogelijk uit te sluiten maar soms gaat er wel eens iets mis. In dat geval proberen we dit zoveel mogelijk kenbaar te maken via uw persoonlijke online omgeving MyFiber. Kijkt u hier dan ook even als u denk dat er een storing gaande is. Mocht u hier geen melding zien neemt u dan contact op met onze klantenservice of stel uw vraag via MyFiber.

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Pakket wijzigen

    Om uw pakket te wijzigen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan telefonisch of via uw persoonlijke online omgeving MyFiber.

  • Wanneer zeg ik mijn huidige provider op

    Dat is lastige vraag en voor iedereen anders.

    Als u zeker wilt zijn dat u nooit zonder komt te zitten adviseren we u om uw aanbieder pas op te zeggen als alle diensten zijn opgeleverd. Hierbij moet u wel rekeninghouden met dubbele lasten voor de overlappende periode.

    Het is sowieso van groot belang dat u pas uw huidige provider / aanbieder op zegt als u weet wanneer u wordt aangesloten.

  • Wanneer gaan de kosten lopen

    Als u voor een Doe Het Zelf installatie heeft gekozen starten wij de maandelijkse facturatie 3 dagen nadat wij het Doe Het Zelf pakket aan u hebben toegestuurd. Zo heeft u even de tijd om het aan te sluiten.

    Als u voor de installatieservice heeft gekozen starten wij de maandelijkse facturatie de dag nadat onze collega van de installatieservice bij u thuis de diensten heeft aangesloten.

    In beide gevallen sturen we u een berichtje per email met de startdatum.

  • Ik zie mijn actie korting niet op de orderbevestiging

    Dit kan kloppen, u zult deze terug zien op uw eerste factuur waarop uw maandelijkse abonnementskosten in rekening worden gebracht.

  • Overige tarieven

    Onze overige tarieven treft u op www.fiber.nl/overige-tarieven.

  • Betaalbewijs

    Indien u bericht heeft ontvangen van Bos Incasso over openstaande facturen, dan kunt u contact opnemen met Bos Incasso en hen uw betaalbewijs sturen.

    Wanneer u de achterstallige betaling overmaakt, kan de administratieve verwerking daarvan 2 werkdagen in beslag nemen. Na verwerking zullen wij uw diensten deblokkeren.

  • Spoed deblokkade

    Indien uw diensten zijn geblokkeerd zijn wegens achterstallige betalingen en u nog niet door Bos Incasso bent benaderd, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice en vraag om een spoed deblokkade.

    Wanneer u de achterstallige betaling overmaakt, kan de administratieve verwerking daarvan 2 werkdagen in beslag nemen. Na verwerking zullen wij uw diensten deblokkeren.

  • Retourneren apparatuur in bruikleen
    Indien u bij uw overeenkomst apparatuur in bruikleen had dient u deze compleet en in goede staat te retourneren aan Fiber Nederland. Dit dient te doen binnen 4 weken na het beëindigen van de dienstverlening.

    U kunt uw apparatuur zenden aan:
    Fiber Nederland
    Afdeling Retouren
    Witboom 2
    4131PL Vianen
    Indien u de apparatuur niet op tijd en/of defect terugstuurt, brengen we de kosten van de in bruikleen gegeven apparatuur in rekening:

    • Fritzbox 7360: €149
    • Glasvezelmodem: €99
    • Settopbox (type Amino A140): €169 of
    • Settopbox met harddiskrecorder (type Amino M540): €249 of
    • Settopbox (type KAON MZ-100): €169

    Voor defecte, beschadigde of missende onderdelen brengen we de volgende kosten in rekening.

    Ontbreken afstandbediening bij retour
    €15,00
    Eenmalig
    Ontbreken HDMI kabel bij retour
    €15,00
    Eenmalig
    Ontbreken voeding bij retour
    €20,00
    Eenmalig

    Indien wij uw apparatuur in bruikleen te laat ontvangen brengen wij administratiekosten in rekening.

    Administratiekosten te laat retourneren Settopbox
    €20,00
    Eenmalig
  • Biedt Fiber Nederland ook zakelijke diensten?

    Voor veel zakelijke gebruikers voldoet ons aanbod prima, door de hoge betrouwbaarheid van de glasvezelkabel en de basisdiensten die wij nu bieden. Het is bij ons ook mogelijk om het abonnement op naam van uw bedrijf te registreren.

  • Levert Fiber Nederland ook een los internetabonnement?

    Wij hebben een Internet & Bellen abonnement, maar als u niet belt, dan heeft u ook geen extra kosten.

  • Wat betaal ik voor bellen?

    U betaalt bij ons standaard 9 cent per minuut met 10 ct starttarief. Als u veel belt, is een belpakket wellicht handig.

  • Biedt Fiber Nederland interactieve televisie?

    Jazeker, wij willen niet anders! Interactieve televisie biedt de ultieme televisie ervaring. Uw programma's kijken zoals u gewend bent, veelal in HD, maar ook als u iets heeft gemist of u wil een videotje huren kan dat allemaal. Daarnaast kunt u ook via uw tablet of smartphone in huis televisie kijken. Het mooie is dat als u het opname pakket neemt u ook met al deze apparaten uw opnames terug kunt kijken.

  • Hoe stap ik over naar Fiber Nederland?

    Als u zich via onze website aanmeldt voor een van de glasvezelpakketten, dan zetten wij op de door u gewenste datum over. Het meest handige is dat u de wensdatum ongeveer 1 week zet voordat uw Ziggo signaal uitgaat. U dient wel minimaal 4 weken van tevoren uw aanmelding doen, zodat we aansluiting op tijd kunnen inplannen. Doet u dit niet, dan kunnen wij niet garanderen dat wij op de gewenste datum leveren.

  • Tot wanneer kan ik gebruik maken van de 10% kortingsactie?

    U heeft tot 1 juli om het bedrag dat in de e-mail staat te betalen.

  • Krijg ik nog wel een factuur bij de 10% kortingsactie?

    U ontvangt nog wel maandelijks een factuur. Hierop staan de bedragen die niet onder deze actie vallen, zoals verbruikskosten, kosten voor aanvullende pakketten en eenmalige kosten.

  • Kan ik bij de 10% kortingsactie een deel betalen in plaats van alles?

    Dit kan niet. Als u slechts een deel vooruit betaald, zal dit wel in mindering gebracht worden op toekomstige facturen, maar wordt er geen korting verrekend.

  • Wat gebeurt er als ik teveel geld heb overgemaakt bij de 10% kortingsactie?

    Als u meer dan het genoemde bedrag overmaakt, zal het overtollige deel als tegoed in ons systeem worden gezet. Het extra bedrag, wordt in mindering gebracht op de toekomstige facturen.

  • Wat gebeurt er als mijn abonnement binnen een jaar beëindigt wordt?

    Eventuele tegoeden die u nog bij ons heeft, krijgt u geretourneerd na de eindfactuur.

  • Wanneer gaat de 10% kortingsperiode in?

    Ingang van de korting op de abonnementskosten start in de opvolgende maand waarin het bedrag is ontvangen.

  • Hoe werkt de 10% kortingsactie als ik al in een kortingsperiode zit?

    Het bedrag dat u vooruitbetaalt, is het volledige bedrag zonder uw bestaande korting(en). Uw bestaande korting wordt vervolgens elke maand met de factuur verrekend. U krijgt namelijk nog wel maandelijks een factuur met verbruikskosten, aanvullende diensten en eventuele eenmalige kosten. Mocht de korting hoger zijn dan de factuur, dan wordt het overgebleven bedrag aan uw tegoed toegevoegd.

  • Hoe annuleer ik mijn online bestelling binnen de bedenktijd?

    U heeft 14 dagen bedenktijd als u online een overeenkomst afsluit. Als u de overeenkomst wil annuleren, adviseren wij om met ons te bellen op 020 – 760 50 40.

    Een andere mogelijkheid is om dit formulier te downloaden, in te vullen, uit te printen en aangetekend naar ons op te sturen.

  • Betalingsregeling

    Indien u een betaalregeling of uitgestelde betaling wenst, dan kunt u dit aanvragen via uw persoonlijke omgeving, MyFiber. Kies Klantenservice uit het menu en stel uw vraag met als onderwerp Betalingsregeling.


    Fiber Nederland zal hierna een betaalregeling opstellen en deze per email naar u toezenden. U bent zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de betaaltermijnen.


    Fiber Nederland brengt €7,50 opstartkosten in rekening per betaalregeling en €2,50 per termijn. Dit houdt in dat als u een betaalregeling voor 1 termijn wenst, dan wordt €10,00 in rekening gebracht. Bij een betaalregeling van 3 termijnen wordt €15,00 in rekening gebracht.

©2016 Alle rechten voorbehouden


Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
  • Maak kans op een jaar gratis internet!

  • Vul hieronder uw e-mailadres in en doe mee.

  • Uw informatie is beveiligd.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Advies nodig?

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40. We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40.
We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.