Zoek in ons Hulp Centrum.

    • Ik kan door sommige nummers niet gebeld worden, hoe los ik dit op?

      Wanneer u uw telefoonnummer heeft overgenomen van een andere provider, maar u niet kunt worden gebeld door telefoonnummers die nog bij deze andere provider zitten, betekent dat dat de vorige provider uw overname nog niet goed heeft verwerkt.

      Is dit het geval? Neem contact met ons op en wij zullen contact opnemen met uw vorige provider om het wel goed te regelen.

    • Ik kan niet gebeld worden, hoe los ik dit op?

      Het bellen via Fiber Nederland gaat via het internet en hiervoor hebt u dus een werkende internet verbinding nodig. Verbinding controleren? Ga naar www.fiber.nl Als deze pagina niet opent, moet u eerst zorgen dat het internet goed werkt. Hier vindt u informatie: Internet problemen oplossen

      Kunt u niet bellen naar een telefoonnummer, dan kan het probleem in de routing van uw telefoonnummers in de FRITZ!Box zitten, want u kan wel uitbellen. Het zou ook kunnen zijn dat u de overname van uw telefoonnummer nog niet gestart heeft. Belt u uit met een anoniem nummer? Dan is dit de oorzaak dat het niet lukt. Via MyFiber kunt u de overname van uw telefoonnummer starten.

      Als dit niet het probleem is, moet u  inloggen op uw FRITZ!Box: http://fritz.box of http://192.168.178.1. Bij een 7360 moet u dit wachtwoord zelf aanmaken of heeft u dit aangemaakt (het kan voorkomen dat het wachtwoord avm of admin al actief is). Bij een 5490 staat het wachtwoord onderop of heeft u het veranderd.

      Het kan zijn dat de schermen van uw FRITZ!Box er anders uitzien dan op de screenshots. In dit geval moet u zorgen dat de FRITZ!Box de laatste firmware heeft.

      Na het inloggen klikt u in het linkermenu op Telephony en vervolgens op Telephony Devices.

      Hier ziet u welke apparaten u allemaal heeft en welke telefoonnummers erop binnenkomen en waarmee het toestel belt. Wanneer er geen of niet het juiste telefoonnummer bij “Incoming” staat bij het apparaat, moet de routing van het apparaat aangepast worden. Dat doet u door rechts op het “potloodje” te klikken.

      Hierna komt u in het onderstaande scherm. Hier kunt u selecteren welke nummers (of allemaal) binnenkomen of met welk nummer het toestel uitbelt.

    • Ik kan niet uitbellen

      Het bellen van Fiber Nederland verloop via internet en hiervoor hebt u dus een werkende internet verbinding nodig. Dit kunt u snel controleren door bij voorbeeld naar www.fiber.nl te gaan. Wanneer deze pagina niet opent moet u eerst zorgen voor een werkende internet verbinding. Hier staat meer informatie hierover: Internet problemen oplossen

      Wanneer u alleen niet kan uitbellen zit het probleem waarschijnlijk in de routing van u telefoonnummers in de Fritzbox, want u kan wel uitbellen. Als eerste moet u inloggen op uw FritzBox: http://fritz.box of http://192.168.178.1. Bij een 7360 moet u dit wachtwoord zelf aanmaken of heeft u dit aangemaakt (het kan voorkomen dat het wachtwoord avm of admin al actief is). Bij een 5490 staat het wachtwoord onderop of heeft u het veranderd.

      Het kan zijn dat de schermen van de FritzBox er anders uitzien dan op de screenshots. In dit geval moet u zorgen dat de FritzBox de laatste firmware heeft.

      Na het inloggen moet u in het linker menu klikken op Telephony en vervolgens op Telephony.

      Hier ziet u welke apparaten u allemaal heeft en welke telefoonnummers erop binnenkomen en waarmee het toestel belt. Wanneer er geen of niet het juiste telefoonnummer bij “Telephone number outgoing” staat bij het apparaat moet de routing aanpassen van het apparaat. Dat doet u door rechts op het potloodje te klikken.

      Hierna komt u in het onderstaande scherm. Hier kunt u selecteren welke nummers (of allemaal) binnenkomen of met welk nummer het toestel uitbelt.

    • Welke codes / doorschakelfunctionaliteiten zijn er bij bellen van Fiber Nederland?

      Voicemail

      Voicemail afluisteren doet uw via: 1233

       

      Doorschakelen naar voicemail

      U kunt uw voicemail op 2 manieren instellen:

      Direct doorschakelen (telefoon gaat niet over in huis) of na 4x overgaan.

      Alle inkomende gesprekken direct naar uw voicemail doorschakelen:

      Aanzetten: Toets *#*21*1233 gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Uitzetten: Toets *##21# gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Alle inkomende gesprekken na 4 keer overgaan naar uw voicemail doorschakelen:

      Aanzetten: Toets *#*61*1233 gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Uitzetten: Toets *##61# gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

       

      Doorschakelen naar telefoonnummer

      U kunt uw telefoonnummer ook doorschakelen naar een andere telefoonnummer (vast of mobiel).

      Alle inkomende gesprekken direct naar een ander telefoonnummer doorschakelen:

      Aanzetten: Toets *#*21* telefoonnummer gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Uitzetten: Toets *##21# gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Alle inkomende gesprekken na 4 keer overgaan naar een ander telefoonnummer doorschakelen:

      Aanzetten: Toets *#*61* telefoonnummer gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Uitzetten: Toets *##61# gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

    • Werkt mijn PIN automaat met bellen van Fiber Nederland?

      Een pinautomaat die werkt met een traditionele analoge telefonie lijn werkt niet in combinatie met bellen van Fiber Nederland. Pinautomaten die werken over een internetverbinding werken wel in combinatie met internet van Fiber Nederland.

      Over het algemeen geven leverancier van pinautomaten de voorkeur aan pinnen via een internetverbinding vanwege het sneller afhandelen van pintransacties.

    • Werkt mijn alarm systeem met bellen van Fiber Nederland?

      Een éénduidig antwoord geven voor alle alarm systemen is moeilijk, omdat de leveranciers hiervan vaak verschillende en bijzondere eisen stellen aan de telefoonlijn waar dit over geleverd wordt. Wij raden u aan om bij uw alarm systeem leverancier navraag te doen betreft de eisen die worden gesteld aan de telefoonlijn.

    • Kan ik mijn ISDN nummers meenemen

      Bij Fiber Nederland kunt u uw ISDN nummers meenemen, maar de nummers zijn hierna alleen nog via de apparatuur van Fiber Nederland te gebruiken.

       

      Zoals gezegd is het ook mogelijk om meerdere nummers uit de ISDN bundel over te nemen, maar alleen de eerste overname is gratis. Daarna brengen wij 7,50 per overname in rekening. Wanneer wij één telefoonnummer uit een ISDN bundel overnemen komen de andere nummers uit de bundel te vervallen.

    • Telefoon aansluiten (DECT)

      Op de Fiber Wi router kunnen maximaal zes draadloze telefoons worden aangemeld zonder tussenkomst van uw basisstation. De draadloze telefoons moeten de DECT-standaard ondersteunen.

      1. Start de aanmelding van uw draadloze telefoon op bij een basisstation (kijk voor uitleg in de handleiding van uw toestel).
      2. Volg de aanwijzingen op het display van uw draadloze telefoon.
      3. Zodra u verzocht wordt de DECT-, aanmeldings- of pagingknop van het Base Station in te drukken, drukt u op de “DECT-knop” van de Fiber WiFi router. Houd de “DECT-knop” ca. tien seconden ingedrukt, totdat het Info-lampje van de Fiber WiFi router begint te knipperen.
      4. Als u de pincode van het DECT-basisstation moet invullen, voert u de DECT-PIN van de Fiber WiFi router in. Standaard is de code “0000”
      5. De draadloze telefoon wordt verbonden met de Fiber WiFi router en voila…u kunt bellen!

       

    • Telefoontoestel aansluiten (analoog)

      Achter op de WiFi router zit een RJ11 poort (FON1) waarop u uw analoge toestel kunt aansluiten. Deze zit naast de poort waarop de kabel voor uw DSL verbinding is aangesloten. Wanneer uw Fiber Nederland aansluiting is opgeleverd zou u meteen gebruik moeten kunnen maken van de Telefonie dienst wanneer u uw toestel aansluit.

       

    • Welke codes / doorschakelfunctionaliteiten zijn er bij bellen van Fiber Nederland?

      Voicemail

      Voicemail afluisteren doet uw via: 1233

       

      Doorschakelen naar voicemail

      U kunt uw voicemail op 2 manieren instellen:

      Direct doorschakelen (telefoon gaat niet over in huis) of na 4x overgaan.

      Alle inkomende gesprekken direct naar uw voicemail doorschakelen:

      Aanzetten: Toets *#*21*1233 gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Uitzetten: Toets *##21# gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Alle inkomende gesprekken na 4 keer overgaan naar uw voicemail doorschakelen:

      Aanzetten: Toets *#*61*1233 gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Uitzetten: Toets *##61# gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

       

      Doorschakelen naar telefoonnummer

      U kunt uw telefoonnummer ook doorschakelen naar een andere telefoonnummer (vast of mobiel).

      Alle inkomende gesprekken direct naar een ander telefoonnummer doorschakelen:

      Aanzetten: Toets *#*21* telefoonnummer gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Uitzetten: Toets *##21# gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Alle inkomende gesprekken na 4 keer overgaan naar een ander telefoonnummer doorschakelen:

      Aanzetten: Toets *#*61* telefoonnummer gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

      Uitzetten: Toets *##61# gevolgd door bellen (wanneer u geen FritzBox heeft moet u *# weglaten).

    • Werkt mijn PIN automaat met bellen van Fiber Nederland?

      Een pinautomaat die werkt met een traditionele analoge telefonie lijn werkt niet in combinatie met bellen van Fiber Nederland. Pinautomaten die werken over een internetverbinding werken wel in combinatie met internet van Fiber Nederland.

      Over het algemeen geven leverancier van pinautomaten de voorkeur aan pinnen via een internetverbinding vanwege het sneller afhandelen van pintransacties.

    • Werkt mijn alarm systeem met bellen van Fiber Nederland?

      Een éénduidig antwoord geven voor alle alarm systemen is moeilijk, omdat de leveranciers hiervan vaak verschillende en bijzondere eisen stellen aan de telefoonlijn waar dit over geleverd wordt. Wij raden u aan om bij uw alarm systeem leverancier navraag te doen betreft de eisen die worden gesteld aan de telefoonlijn.

    • Kan ik mijn ISDN nummers meenemen

      Bij Fiber Nederland kunt u uw ISDN nummers meenemen, maar de nummers zijn hierna alleen nog via de apparatuur van Fiber Nederland te gebruiken.

       

      Zoals gezegd is het ook mogelijk om meerdere nummers uit de ISDN bundel over te nemen, maar alleen de eerste overname is gratis. Daarna brengen wij 7,50 per overname in rekening. Wanneer wij één telefoonnummer uit een ISDN bundel overnemen komen de andere nummers uit de bundel te vervallen.

    • Telefoon aansluiten (DECT)

      Op de Fiber Wi router kunnen maximaal zes draadloze telefoons worden aangemeld zonder tussenkomst van uw basisstation. De draadloze telefoons moeten de DECT-standaard ondersteunen.

      1. Start de aanmelding van uw draadloze telefoon op bij een basisstation (kijk voor uitleg in de handleiding van uw toestel).
      2. Volg de aanwijzingen op het display van uw draadloze telefoon.
      3. Zodra u verzocht wordt de DECT-, aanmeldings- of pagingknop van het Base Station in te drukken, drukt u op de “DECT-knop” van de Fiber WiFi router. Houd de “DECT-knop” ca. tien seconden ingedrukt, totdat het Info-lampje van de Fiber WiFi router begint te knipperen.
      4. Als u de pincode van het DECT-basisstation moet invullen, voert u de DECT-PIN van de Fiber WiFi router in. Standaard is de code “0000”
      5. De draadloze telefoon wordt verbonden met de Fiber WiFi router en voila…u kunt bellen!

       

    • Telefoontoestel aansluiten (analoog)

      Achter op de WiFi router zit een RJ11 poort (FON1) waarop u uw analoge toestel kunt aansluiten. Deze zit naast de poort waarop de kabel voor uw DSL verbinding is aangesloten. Wanneer uw Fiber Nederland aansluiting is opgeleverd zou u meteen gebruik moeten kunnen maken van de Telefonie dienst wanneer u uw toestel aansluit.

       

    • Ik kan door sommige nummers niet gebeld worden, hoe los ik dit op?

      Wanneer u uw telefoonnummer heeft overgenomen van een andere provider, maar u niet kunt worden gebeld door telefoonnummers die nog bij deze andere provider zitten, betekent dat dat de vorige provider uw overname nog niet goed heeft verwerkt.

      Is dit het geval? Neem contact met ons op en wij zullen contact opnemen met uw vorige provider om het wel goed te regelen.

    • Ik kan niet gebeld worden, hoe los ik dit op?

      Het bellen via Fiber Nederland gaat via het internet en hiervoor hebt u dus een werkende internet verbinding nodig. Verbinding controleren? Ga naar www.fiber.nl Als deze pagina niet opent, moet u eerst zorgen dat het internet goed werkt. Hier vindt u informatie: Internet problemen oplossen

      Kunt u niet bellen naar een telefoonnummer, dan kan het probleem in de routing van uw telefoonnummers in de FRITZ!Box zitten, want u kan wel uitbellen. Het zou ook kunnen zijn dat u de overname van uw telefoonnummer nog niet gestart heeft. Belt u uit met een anoniem nummer? Dan is dit de oorzaak dat het niet lukt. Via MyFiber kunt u de overname van uw telefoonnummer starten.

      Als dit niet het probleem is, moet u  inloggen op uw FRITZ!Box: http://fritz.box of http://192.168.178.1. Bij een 7360 moet u dit wachtwoord zelf aanmaken of heeft u dit aangemaakt (het kan voorkomen dat het wachtwoord avm of admin al actief is). Bij een 5490 staat het wachtwoord onderop of heeft u het veranderd.

      Het kan zijn dat de schermen van uw FRITZ!Box er anders uitzien dan op de screenshots. In dit geval moet u zorgen dat de FRITZ!Box de laatste firmware heeft.

      Na het inloggen klikt u in het linkermenu op Telephony en vervolgens op Telephony Devices.

      Hier ziet u welke apparaten u allemaal heeft en welke telefoonnummers erop binnenkomen en waarmee het toestel belt. Wanneer er geen of niet het juiste telefoonnummer bij “Incoming” staat bij het apparaat, moet de routing van het apparaat aangepast worden. Dat doet u door rechts op het “potloodje” te klikken.

      Hierna komt u in het onderstaande scherm. Hier kunt u selecteren welke nummers (of allemaal) binnenkomen of met welk nummer het toestel uitbelt.

    • Ik kan niet uitbellen

      Het bellen van Fiber Nederland verloop via internet en hiervoor hebt u dus een werkende internet verbinding nodig. Dit kunt u snel controleren door bij voorbeeld naar www.fiber.nl te gaan. Wanneer deze pagina niet opent moet u eerst zorgen voor een werkende internet verbinding. Hier staat meer informatie hierover: Internet problemen oplossen

      Wanneer u alleen niet kan uitbellen zit het probleem waarschijnlijk in de routing van u telefoonnummers in de Fritzbox, want u kan wel uitbellen. Als eerste moet u inloggen op uw FritzBox: http://fritz.box of http://192.168.178.1. Bij een 7360 moet u dit wachtwoord zelf aanmaken of heeft u dit aangemaakt (het kan voorkomen dat het wachtwoord avm of admin al actief is). Bij een 5490 staat het wachtwoord onderop of heeft u het veranderd.

      Het kan zijn dat de schermen van de FritzBox er anders uitzien dan op de screenshots. In dit geval moet u zorgen dat de FritzBox de laatste firmware heeft.

      Na het inloggen moet u in het linker menu klikken op Telephony en vervolgens op Telephony.

      Hier ziet u welke apparaten u allemaal heeft en welke telefoonnummers erop binnenkomen en waarmee het toestel belt. Wanneer er geen of niet het juiste telefoonnummer bij “Telephone number outgoing” staat bij het apparaat moet de routing aanpassen van het apparaat. Dat doet u door rechts op het potloodje te klikken.

      Hierna komt u in het onderstaande scherm. Hier kunt u selecteren welke nummers (of allemaal) binnenkomen of met welk nummer het toestel uitbelt.

Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
  • Maak kans op een jaar gratis internet!

  • Vul hieronder uw e-mailadres in en doe mee.

  • Uw informatie is beveiligd.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Advies nodig?

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40. We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40.
We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.