• Fiber nl in Twente
  • Ik wil zo snel mogelijk naar Fiber NL, kan dat?

    Wij sluiten u natuurlijk het liefst zo snel mogelijk aan. De gemiddelde levertijd is 2-4 weken. Het is natuurlijk wel afhankelijk of de glasvezel al bij u is aangelegd tot in de woning. Anders kan dit langer duren. U kunt bij uw aanmelding altijd aangeven dat u het abonnement zo snel mogelijk wil laten ingaan. Wij gaan u dan leveren zodra het kan.

  • Ik zit nu niet bij Ziggo kan ik dan ook gebruik maken van jullie aanbod?

    Bij ons is iedereen welkom, ook als u nu niet bij Ziggo zit. Zolang u binnen het Cogas levergebied zit voor kabel/glasvezel, dan komt u in aanmerking voor ons speciale aanbod.

  • Ik woon in Cogasgebied maar heb geen glasvezel, kan ik dan naar Fiber NL?

    In het overgrote deel van het Cogas gebied lit glasvezel of wordt dat binnenkort aangelegd. Danwel via het door Cogas aangelegde glasvezelnetwerk of het door Reggefiber aangelegde glasvezelnetwerk. Op beide kunnen we onze diensten leveren. Ook voor huishoudens die niet over glasvezel beschikken kunnen wij Fiber RDY. Dit is via (V)DSL tot 80 Mb/s internetten, bellen en interactieve televisie kijken. Vul uw postcode in om te kijken welke diensten er bij uw woning beschikbaar zijn.

  • Ik woon ook in Twente en bij mij is het glasvezelnetwerk van Reggefiber, kan ik ook over naar jullie?

    Ja dat kan, wij leveren al een hele tijd onze diensten over het Reggefiber glasvezelnetwerk. Wij hebben altijd mooie aanbiedingen beschikbaar. Het aanbod wijkt wel af van het aanbod dat wij in het Cogas glasvezelgebied beschikbaar hebben. Vul uw postcode en huisnummer in voor het beschikbare pakket op uw adres.

  • Wat is jullie relatie met Cogas?

    Wij zijn met Cogas overeengekomen dat wij onze diensten mogen leveren via het glasvezelnetwerk dat zij hebben aangelegd. Verder hebben wij geen relatie met Cogas.

  • Hebben jullie iets te maken met Caiway?

    Nee, behalve dat zij ook diensten leveren op de Cogas glasvezelkabel.

  • Waarom biedt Fiber NL wel diensten aan via glasvezel en aanbieders als Vodafone en Tele2 niet?

    Dit soort bedrijven zijn grote multinationals die lange doorlooptijden hebben en vaak alleen gaan voor de grotere projecten waar ze geld aan kunnen verdienen. Wij zijn een 100% Nederlandse organisatie die flexibel genoeg is om snel te schakelen als dat nodig is.

  • Kunnen jullie leveren voordat Ziggo stopt?

    Wij kunnen op meerdere manieren leveren. Woont u in een gebied waar inmiddels al glasvezel ligt van Cogas, dan kunnen wij leveren voordat Ziggo stopt. Als u in een gebied woont waar Reggefiber het glasvezelnetwerk heeft aangelegd, dan kunnen we u nu al voorzien van diensten. Als u nog geen glasvezel heeft en dit is ook nog niet gepland zover u weet, dan kunnen we u met Fiber RDY alvast op (V)DSL diensten leveren. Voor dit laatste is het wel belangrijk om te kijken welke pakketten er beschikbaar zijn op uw adres, want omdat de beschikbare snelheid op uw adres bepaalt of wij ook televisie kunnen leveren. Nou, een lang verhaal voor een korte vraag...

  • Ik heb een datum gekregen wanneer de diensten worden aangesloten, maar ik heb nog geen doe-het-zelf pakket. Wat nu?

    Wij sturen het pakket een paar (ca. 2) dagen voordat u wordt aangesloten toe. U krijgt daarvan een track & trace mailtje en als uw mobiele nummer bij ons bekend is, krijgt u daar ook een SMS van. Mocht u een monteur hebben besteld, dan neemt hij het pakket voor u mee, daar hoeft u dus niet op te wachten.

  • Kan ik ook draadloos internetten?

    U krijgt van ons een Wifi router in gebruik, waarmee u draadloos kunt internetten. Hiermee kunt u optimaal kunt genieten van de snelheid van uw glasvezelverbinding. Als u uw PC via een ethernetkabel aansluit heeft u altijd het beste resultaat.

  • Kan ik mijn Ziggo decoder blijven gebruiken?

    U kunt helaas niets meer doen met uw Ziggo smartcards en apparatuur, daarom krijgt u van ons andere apparatuur. Misschien dat u er nog een leuk centje voor krijgt op Marktplaats.

  • Kan ik de HBO GO en FOX Sports GO apps gebruiken?

    Ja, maar u moet dan wel een abonnement op deze pakketten hebben.

  • Moet ik nog een Cogas abonnement betalen?

    U betaalt aan Cogas voor uw analoge TV signaal van Caiway een maandelijks bedrag. Als u bij ons een abonnement heeft, dan krijgt u interactieve HD televisie en heeft u in principe geen analoog Caiway abonnement meer nodig (tenzij u dat zelf wilt natuurlijk). Als u geen abonnement van Caiway meer wil, dan moet u wel even bij Caiway opzeggen. Wij hebben onze overstaphulp hiervoor beschikbaar.

  • Moet ik mijn Ziggo abonnement opzeggen?

    Uw abonnement bij Ziggo wordt automatisch stopgezet. Als u geen nieuwe dienstaanbieder heeft gekozen, zal u zonder diensten komen te zitten.

  • Ik wil wel overstappen, maar ik heb geen glasvezel

    In het overgrote deel van het Cogas gebied zal er glasvezel liggen voordat Ziggo de dienstverlening stopt. Dit geldt helaas niet voor iedereen. Wij kunnen voor iedereen die toch over wil stappen ook diensten bieden via (V)DSL tot 80 Mb/s internet, bellen en interactieve televisie. Kijk bij ons op de website voor beschikbaarheid. Als er uiteindelijk toch glasvezel wordt aangelegd zetten wij u kosteloos over.

  • Kan ik mijn Ziggo telefoonnummer behouden?

    Jazeker, u kunt uw huidige telefoonnummer gratis overzetten naar ons.

  • Kan ik mijn Ziggo e-mailadres behouden?

    Uw Ziggo e-mailadres zal komen te vervallen. Wij hebben wel uit de berichtgeving begrepen dat Ziggo uw emailadres nog in 2015 actief houdt voor een makkelijkere overstap. Bij ons krijgt u geen nieuw emailadres, precies om overstappen niet te belemmeren. Er zijn zeer goede gratis emailpartijen, zoals Gmail en Outlook waar u uw emailadres tot in lengte van dagen kunt behouden. Ook als u geen klant meer van ons bent (wat we ons natuurlijk niet voor kunnen stellen).

  • Biedt Fiber dezelfde Televisiezenders als Ziggo?

    Wij zullen niet precies hetzelfde aanbod hebben als Ziggo, maar bij ons heeft u in het basispakket al ca. 75 zenders, waarvan de belangrijkste in HD. Daarnaast beschikken we over veel extra TV pakketten. Wilt u weten welke zenders we hebben kunt u op onze zenderlijst kijken.

  • Kan ik mijn Ziggo apparatuur blijven gebruiken?

    Helaas gebruikt de coax kabel van Ziggo een andere techniek dan wij. Wij hebben alles gebaseerd op IP (internet protocol). Hiermee kunnen we alle diensten uniform uw huiskamer in krijgen. U krijgt van ons daarom een nieuwe draadloze router (FritzBox) en een nieuwe Settop Box HD ter vervanging van uw Ziggo apparatuur. Misschien dat u de decoder voor een mooi prijsje nog op Marktplaats kwijt kunt ;).

  • Kan ik mijn Ziggo mobiel overzetten?

    Wij bieden op dit moment geen mobiele telefoonabonnementen. Wilt u uw Ziggo mobiel behouden, dan kunt u dit het beste bij de Ziggo helpdesk vragen.

  • Hoe zit het met alle andere diensten die ik bij Ziggo afneem?

    Al uw diensten zullen stoppen bij Ziggo, dus als u andere diensten wilt die wij niet bieden, dient u deze bij een andere partij aan te vragen.

©2016 Alle rechten voorbehouden


Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
  • Maak kans op een jaar gratis internet!

  • Vul hieronder uw e-mailadres in en doe mee.

  • Uw informatie is beveiligd.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Advies nodig?

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40. We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40.
We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.