Zoek in ons Hulp Centrum.

    • Geluid loopt niet synchroon met het beeld

      Controleer of de HDMI kabel goed is aangesloten op uw TV en in uw TV ontvanger.
      Werkt dit niet?
      Haal de kabel uit de HDMI poort op uw TV en sluit de HDMI kabel aan op een andere HDMI poort op uw TV.

      Is het probleem nog niet opgelost, dan kunt u een nieuwe HDMI kabel opvragen via de klantenservice.

    • Ik heb een foutcode op mijn TV.

      Wat betekend de letter voor de code? null

      005 – Geef de pincode voor ouderlijk toezicht in om dit programma te bekijken.
      Standaard is de pincode 1234

      018 – Deze serie/film kan in dit land niet bekeken worden.
      Je kunt CANAL+ alleen bekijken in de EU.
      Het gebruikte IP-adres staat buiten de EU geregistreerd. Bevind je je niet buiten de EU? Check of je een VPN gebruikt waardoor dit zo lijkt.

      100 – Het aantal actieve apparaten voor deze klant is bereikt.
      Je kunt met maximaal 2 apparaten tegelijk kijken. Controleer of CANAL+ niet op meer dan twee apparaten actief is. Sluit CANAL+ af op andere apparaten.

      102 – In je instellingen is kijken met mobiele data uitgezet.
      In het menu ‘Instellingen – Mobiele dataverbruik’ staat de optie ‘Alleen via wifi streamen’ aan. Zet deze optie uit als je ook via mobiele data wilt kijken.
      Let op: Streamen kan veel data kosten. Je kunt in hetzelfde menu instellen dat de bandbreedte beperkt wordt door de beeldkwaliteit naar beneden aan te passen.

      372 – Het geselecteerde apparaat kan niet verwijderd worden van het account.
      Je kunt een apparaat niet verwijderen als de app actief gebruikt wordt.

      403 – De registratie van CANAL+ op mijn smart-tv is mislukt.
      De QR-code om je smart-tv te koppelen kan verlopen zijn. Verwijder de CANAL+ app en log opnieuw in. Koppel je tv opnieuw met de nieuwe QR-code.

      407 – Er zijn te veel apparaten gekoppeld aan het account
      In de getoonde pop-up krijg je direct de optie om een apparaat wat je niet (meer) gebruikt te verwijderen. Verwijder eerst een apparaat en voeg daarna een nieuw apparaat toe.

      815– De live tv kan niet geladen worden.
      Waarschijnlijk heeft u geen Switch met IGMP snooping, dat is nodig om Live TV te kijken of
      U dient de stroom van het glasvezelkastje, router, modem en tv ontvanger er af te halen en op deze volgorde de stroom weer erop zetten.

    • Beeld hapert bij Live tv of geen Live TV

      Heeft u een Powerline?
      Dan dient u de Powerline van het stroom te halen en deze na enkele minuten in het stroom te doen.
      Powerline werkt op het stroomnetwerk en kan verstoringen veroorzaken.

      Heeft u een Switch?
      Controleer of u een Switch heeft met IGMP snooping. Dat kunt u vinden in de technische specificatie van de switch.
      Heeft u geen IGMP snooping dan dient u een switch te halen met wel IGMP snooping.

      Let op! De switch zonder IGMP snooping veroorzaakt problemen met Live TV als u deze heeft aangesloten op uw netwerk, hiervoor hoeft de tv ontvanger niet aangesloten te zijn aan de Switch! U kunt het controleren om de switch uit uw netwerk te halen, dan zult u zien dat Live TV gewoon werkt.

      Andere UTP (netwerkkabel) aansluiten.
      Wanneer de controle heeft gedaan in het netwerk dan kunt u ook de UTP kabel vervangen (grijze kabel).
      U kunt een kabel kopen bij de bouwmarkt of computerwinkel. Letop dat u een Cat5 of Cat6 koopt.

    • Handleiding afstandsbediening en koppelcode

      Hieronder vindt u de handleiding van de afstandsbediening en de koppelcode.
      Met de koppelcode kunt u de afstandsbediening koppelen aan uw TV. Staat er geen koppelcode in voor uw merk en type TV dan kunt u de afstandsbediening niet koppelen.
      Afstandsbediening Amino Aria 7

    • Handleiding Amino Aria 7 CANAL+

      Hieronder vindt u de verkorte handleiding van de Amino Aria 7
      Handleiding Aria 7

    • Alles over NLZIET

      U kunt hier antwoorden vragen vinden op al uw vragen over NLZIET: https://help.nlziet.nl/hc/nl/categories/360001343652-NLZIET-kijken.

    • Ik heb geen live TV meer, hoe los ik dit op?

      Wanneer u geen live TV meer kan kijken is natuurlijk erg vervelend. Kijk eerst even of uw TV wel op de juiste HDMI ingang staat afgestemd. Het kan voorkomen dat u dit per ongeluk heeft gewijzigd. Via de door ons geleverde afstandsbediening op “AV” te drukken of via “Source” op de afstandsbediening die bij de TV hoort en het juiste HDMI kanaal te kiezen.

      Mocht dat geen oplossing bieden, dan moet alle apparatuur uit- en aangezet worden. Dit betekent de volgende apparaten: indien van toepassing, glasvezelmodem, FritzBox/router en Settop Box HD. In veel gevallen zal dit de problemen oplossen.

      Als u nog problemen ervaartmoet de Settop Box HD worden teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Dit kan door naar het instellingen menu te gaan. U komt hier door de “menu” knop op uw afstandbediening in te drukken, vervolgens één keer naar links met het pijltje en op “OK’ drukken op de afstandbediening. Onder de tab “Instellingen” zit de optie “Fabrieksinstellingen”.

      Wanneer de problemen nog steeds niet zijn opgelost willen we u vragen contact opnemen met de klantenservice via e-mail of door te bellen met 020 – 760 50 40.

    • Hoe werkt live TV pauzeren?

      Het pauzeren van een programma is zeer makkelijk. Wanneer u een programma wil pauzeren drukt u op de pauze / play knop op uw afstandsbediening. Dit zorgt ervoor dat het programma pauzeert. Wanneer u weer verder wil kijken drukt u weer op dezelfde knop.

    • Hoe activeer ik mijn TV app?

      Als u via een CANAL+ Basis HD of Entertainment HD pakket heeft, dan kunt u de CANAL+ TV app downloaden. Dit kunt u doen vanaf de volgende locaties:

      Apple iOS

      Android

      Om de CANAL+ TV app te activeren heeft u een login naam (uw emailadres) en een wachtwoord nodig. Deze heeft u van ons via de email gekregen. Mocht u deze niet meer hebben, dan kunt u deze opnieuw bij ons aanvragen via info@fiber.nl.

    • Hoe activeer ik mijn STB?

      De nieuwe tv ontvanger is geactiveerd als u na het aansluiten de CANAL+ logo krijgt te zien.
      Wanneer deze nog niet is geactiveerd. Kunt u mailen naar info@fiber.nl
      Bijgaand vindt u de handleiding van de afstandsbediening en van de nieuwe tv ontvanger.

      Afstandsbediening Amino Aria 7
      Handleiding Aria 7

      Hoe sluit u uw nieuwe tv ontvanger aan?

      -Sluit de HDMI aan op de nieuwe tv ontvanger
      -Sluit de ander kant van de HDMI kabel aan op de tv
      -Sluit de adapter aan op de tv ontvanger en doe de adapter in het stopcontact
      -U ziet eerst Amino in het beeld en dan een rood scherm. Daarna kunt u de volgende stappen volgen

      In 5 stappen kunt u de tv ontvanger instellen null

      Code ouderlijk toezicht = 1234
      Code betaalpincode = kunt u opvragen
      ,u kunt klikken op optie overslaan Deze codes kunt u later via instellingen aanpassen.

      Bij Stap 4 en 5 kunt u eventueel ook kiezen voor de optie overslaan.

      De favoriet stelt u in om te drukken op de gele knop op de afstandsbediening. U kunt ook op deze manier de favoriet uitzetten.
      Vervolgens gaat u naar een kanaal, drukt op pijl naar beneden op de afstandsbediening . U gaat naar de zapplijst en selecteert favorieten. Hier staan de favorieten.

    • Geluid loopt niet synchroon met het beeld

      Controleer of de HDMI kabel goed is aangesloten op uw TV en in uw TV ontvanger.
      Werkt dit niet?
      Haal de kabel uit de HDMI poort op uw TV en sluit de HDMI kabel aan op een andere HDMI poort op uw TV.

      Is het probleem nog niet opgelost, dan kunt u een nieuwe HDMI kabel opvragen via de klantenservice.

    • Ik heb een foutcode op mijn TV.

      Wat betekend de letter voor de code? null

      005 – Geef de pincode voor ouderlijk toezicht in om dit programma te bekijken.
      Standaard is de pincode 1234

      018 – Deze serie/film kan in dit land niet bekeken worden.
      Je kunt CANAL+ alleen bekijken in de EU.
      Het gebruikte IP-adres staat buiten de EU geregistreerd. Bevind je je niet buiten de EU? Check of je een VPN gebruikt waardoor dit zo lijkt.

      100 – Het aantal actieve apparaten voor deze klant is bereikt.
      Je kunt met maximaal 2 apparaten tegelijk kijken. Controleer of CANAL+ niet op meer dan twee apparaten actief is. Sluit CANAL+ af op andere apparaten.

      102 – In je instellingen is kijken met mobiele data uitgezet.
      In het menu ‘Instellingen – Mobiele dataverbruik’ staat de optie ‘Alleen via wifi streamen’ aan. Zet deze optie uit als je ook via mobiele data wilt kijken.
      Let op: Streamen kan veel data kosten. Je kunt in hetzelfde menu instellen dat de bandbreedte beperkt wordt door de beeldkwaliteit naar beneden aan te passen.

      372 – Het geselecteerde apparaat kan niet verwijderd worden van het account.
      Je kunt een apparaat niet verwijderen als de app actief gebruikt wordt.

      403 – De registratie van CANAL+ op mijn smart-tv is mislukt.
      De QR-code om je smart-tv te koppelen kan verlopen zijn. Verwijder de CANAL+ app en log opnieuw in. Koppel je tv opnieuw met de nieuwe QR-code.

      407 – Er zijn te veel apparaten gekoppeld aan het account
      In de getoonde pop-up krijg je direct de optie om een apparaat wat je niet (meer) gebruikt te verwijderen. Verwijder eerst een apparaat en voeg daarna een nieuw apparaat toe.

      815– De live tv kan niet geladen worden.
      Waarschijnlijk heeft u geen Switch met IGMP snooping, dat is nodig om Live TV te kijken of
      U dient de stroom van het glasvezelkastje, router, modem en tv ontvanger er af te halen en op deze volgorde de stroom weer erop zetten.

    • Beeld hapert bij Live tv of geen Live TV

      Heeft u een Powerline?
      Dan dient u de Powerline van het stroom te halen en deze na enkele minuten in het stroom te doen.
      Powerline werkt op het stroomnetwerk en kan verstoringen veroorzaken.

      Heeft u een Switch?
      Controleer of u een Switch heeft met IGMP snooping. Dat kunt u vinden in de technische specificatie van de switch.
      Heeft u geen IGMP snooping dan dient u een switch te halen met wel IGMP snooping.

      Let op! De switch zonder IGMP snooping veroorzaakt problemen met Live TV als u deze heeft aangesloten op uw netwerk, hiervoor hoeft de tv ontvanger niet aangesloten te zijn aan de Switch! U kunt het controleren om de switch uit uw netwerk te halen, dan zult u zien dat Live TV gewoon werkt.

      Andere UTP (netwerkkabel) aansluiten.
      Wanneer de controle heeft gedaan in het netwerk dan kunt u ook de UTP kabel vervangen (grijze kabel).
      U kunt een kabel kopen bij de bouwmarkt of computerwinkel. Letop dat u een Cat5 of Cat6 koopt.

    • Handleiding afstandsbediening en koppelcode

      Hieronder vindt u de handleiding van de afstandsbediening en de koppelcode.
      Met de koppelcode kunt u de afstandsbediening koppelen aan uw TV. Staat er geen koppelcode in voor uw merk en type TV dan kunt u de afstandsbediening niet koppelen.
      Afstandsbediening Amino Aria 7

    • Handleiding Amino Aria 7 CANAL+

      Hieronder vindt u de verkorte handleiding van de Amino Aria 7
      Handleiding Aria 7

    • Alles over NLZIET

      U kunt hier antwoorden vragen vinden op al uw vragen over NLZIET: https://help.nlziet.nl/hc/nl/categories/360001343652-NLZIET-kijken.

    • Hoe werkt live TV pauzeren?

      Het pauzeren van een programma is zeer makkelijk. Wanneer u een programma wil pauzeren drukt u op de pauze / play knop op uw afstandsbediening. Dit zorgt ervoor dat het programma pauzeert. Wanneer u weer verder wil kijken drukt u weer op dezelfde knop.

    • Hoe activeer ik mijn TV app?

      Als u via een CANAL+ Basis HD of Entertainment HD pakket heeft, dan kunt u de CANAL+ TV app downloaden. Dit kunt u doen vanaf de volgende locaties:

      Apple iOS

      Android

      Om de CANAL+ TV app te activeren heeft u een login naam (uw emailadres) en een wachtwoord nodig. Deze heeft u van ons via de email gekregen. Mocht u deze niet meer hebben, dan kunt u deze opnieuw bij ons aanvragen via info@fiber.nl.

    • Hoe activeer ik mijn STB?

      De nieuwe tv ontvanger is geactiveerd als u na het aansluiten de CANAL+ logo krijgt te zien.
      Wanneer deze nog niet is geactiveerd. Kunt u mailen naar info@fiber.nl
      Bijgaand vindt u de handleiding van de afstandsbediening en van de nieuwe tv ontvanger.

      Afstandsbediening Amino Aria 7
      Handleiding Aria 7

      Hoe sluit u uw nieuwe tv ontvanger aan?

      -Sluit de HDMI aan op de nieuwe tv ontvanger
      -Sluit de ander kant van de HDMI kabel aan op de tv
      -Sluit de adapter aan op de tv ontvanger en doe de adapter in het stopcontact
      -U ziet eerst Amino in het beeld en dan een rood scherm. Daarna kunt u de volgende stappen volgen

      In 5 stappen kunt u de tv ontvanger instellen null

      Code ouderlijk toezicht = 1234
      Code betaalpincode = kunt u opvragen
      ,u kunt klikken op optie overslaan Deze codes kunt u later via instellingen aanpassen.

      Bij Stap 4 en 5 kunt u eventueel ook kiezen voor de optie overslaan.

      De favoriet stelt u in om te drukken op de gele knop op de afstandsbediening. U kunt ook op deze manier de favoriet uitzetten.
      Vervolgens gaat u naar een kanaal, drukt op pijl naar beneden op de afstandsbediening . U gaat naar de zapplijst en selecteert favorieten. Hier staan de favorieten.

    • Ik heb een foutcode op mijn TV.

      Wat betekend de letter voor de code? null

      005 – Geef de pincode voor ouderlijk toezicht in om dit programma te bekijken.
      Standaard is de pincode 1234

      018 – Deze serie/film kan in dit land niet bekeken worden.
      Je kunt CANAL+ alleen bekijken in de EU.
      Het gebruikte IP-adres staat buiten de EU geregistreerd. Bevind je je niet buiten de EU? Check of je een VPN gebruikt waardoor dit zo lijkt.

      100 – Het aantal actieve apparaten voor deze klant is bereikt.
      Je kunt met maximaal 2 apparaten tegelijk kijken. Controleer of CANAL+ niet op meer dan twee apparaten actief is. Sluit CANAL+ af op andere apparaten.

      102 – In je instellingen is kijken met mobiele data uitgezet.
      In het menu ‘Instellingen – Mobiele dataverbruik’ staat de optie ‘Alleen via wifi streamen’ aan. Zet deze optie uit als je ook via mobiele data wilt kijken.
      Let op: Streamen kan veel data kosten. Je kunt in hetzelfde menu instellen dat de bandbreedte beperkt wordt door de beeldkwaliteit naar beneden aan te passen.

      372 – Het geselecteerde apparaat kan niet verwijderd worden van het account.
      Je kunt een apparaat niet verwijderen als de app actief gebruikt wordt.

      403 – De registratie van CANAL+ op mijn smart-tv is mislukt.
      De QR-code om je smart-tv te koppelen kan verlopen zijn. Verwijder de CANAL+ app en log opnieuw in. Koppel je tv opnieuw met de nieuwe QR-code.

      407 – Er zijn te veel apparaten gekoppeld aan het account
      In de getoonde pop-up krijg je direct de optie om een apparaat wat je niet (meer) gebruikt te verwijderen. Verwijder eerst een apparaat en voeg daarna een nieuw apparaat toe.

      815– De live tv kan niet geladen worden.
      Waarschijnlijk heeft u geen Switch met IGMP snooping, dat is nodig om Live TV te kijken of
      U dient de stroom van het glasvezelkastje, router, modem en tv ontvanger er af te halen en op deze volgorde de stroom weer erop zetten.

    • Ik heb geen live TV meer, hoe los ik dit op?

      Wanneer u geen live TV meer kan kijken is natuurlijk erg vervelend. Kijk eerst even of uw TV wel op de juiste HDMI ingang staat afgestemd. Het kan voorkomen dat u dit per ongeluk heeft gewijzigd. Via de door ons geleverde afstandsbediening op “AV” te drukken of via “Source” op de afstandsbediening die bij de TV hoort en het juiste HDMI kanaal te kiezen.

      Mocht dat geen oplossing bieden, dan moet alle apparatuur uit- en aangezet worden. Dit betekent de volgende apparaten: indien van toepassing, glasvezelmodem, FritzBox/router en Settop Box HD. In veel gevallen zal dit de problemen oplossen.

      Als u nog problemen ervaartmoet de Settop Box HD worden teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Dit kan door naar het instellingen menu te gaan. U komt hier door de “menu” knop op uw afstandbediening in te drukken, vervolgens één keer naar links met het pijltje en op “OK’ drukken op de afstandbediening. Onder de tab “Instellingen” zit de optie “Fabrieksinstellingen”.

      Wanneer de problemen nog steeds niet zijn opgelost willen we u vragen contact opnemen met de klantenservice via e-mail of door te bellen met 020 – 760 50 40.


Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.