Levering



  • Levering
  • Wanneer word ik aangesloten?

    Als de glasvezel aansluiting al in uw woning is binnengebracht duurt de oplevering van uw Fiber aansluiting over het algemeen tussen de vier en zes weken vanaf het moment van aanvraag.

    Moet de glasvezel aansluiting nog in uw woning worden aangesloten dan hangt het af van de status van uw woning. Wij zullen u hierover informeren zodra wij hier duidelijkheid van krijgen van de netwerkbeheerder.

  • Kom ik zonder diensten te zitten?

    Als u nog geen glasvezel heeft kunt u tot de oplevering van uw Fiber aansluiting gebruik blijven maken van de dienstverlening van uw huidige aanbieder. Daardoor hoeft u niet zonder komen te zitten.

    Heeft u al glasvezel dan kunnen we een glasvezelmigratie voor u doen. U komt op de dag van de overname dan enkele uren zonder te zitten tot de overname is afgerond.

  • Wat voor Settop box krijg ik?

    Voor interactieve televisie van Fiber leveren we u de speciale Settop box HD. In het verleden hebben wij ook de Amino 140 en de Amino 540 geleverd.

  • Van welk merk is de WiFi router?

    Bij nieuwe Fiber Nederland aansluitingen wordt een FRITZ!Box van het merk AVM geleverd als WiFi router. U mag zelf beslissen of u de WiFi van deze FRITZ!Box gebruikt of toch liever uw eigen WiFi router of access point aansluit op de FRITZ!Box.

    Het kan zijn dat er bij uw bestaande aansluitingen geen router is geleverd. Heeft u op dit moment al een aansluiting van ons, maar geen FRITZ!Box? Dan kunt u elke merk draadloze router aansluiten.

  • Krijg ik nieuw modem?

    Nee, in principe niet.

     

    In sommige gevallen als u al glasvezel afneemt van een andere aanbieder dan is het noodzakelijk en zal de netwerkbeheerder het modem bij u vervangen.

  • Wat gaat glasvezelaannemer allemaal doen?

    Dat hangt af van de status van uw glasvezel aansluiting. Als deze al is afgemonteerd in uw woning dan komt de glasvezelaannemer uw modem activeren.

     

    Als uw glasvezel nog in hun huis moet worden aangesloten dan verschilt het per situatie. De glasvezelaannemer van de netwerkbeheer kan u hierover informeren bij het maken van de afspraak.

  • Ik heb al glasvezelmodem, wat nu?

    Als u al een glasvezel heeft is dat goed nieuws! Het enige wat er dan nog hoeft te gebeuren is dat we uw lijn activeren of overnemen. Dit zorgt ervoor dat de levering nog sneller zal verlopen.

  • Hoe lang duurt het als ik nog geen modem heb hangen?

    Dat hangt af van de status van uw glasvezel aansluiting. Als deze al is afgemonteerd in uw woning dan komt de glasvezel aannemer uw modem activeren.

    Als uw glasvezel nog in hun huis moet worden aangesloten dan verschilt het per situatie. De glasvezelaannemer van de netwerkbeheer kan u hierover informeren bij het maken van de afspraak.

  • Wordt er gegraven in de voortuin?

    Als uw glasvezel nog in hun huis moet worden aangesloten dan verschilt het per situatie. De glasvezelaannemer van de netwerkbeheer kan u hierover informeren bij het maken van de afspraak.

  • Kan het modem in de woonkamer geplaatst worden?

    Bij de aansluiting van het glasvezelnetwerk door de netwerkbeheerder heeft deze in overleg met u het glasvezelmodem geplaatst. Indien u het glasvezelmodem wil laten verplaatsen is dit mogelijk. Hieraan zijn echter hoge kosten verbonden. Een verzoek hiervoor kunt u bij onze klantenservice doen of via MyFiber.

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Hoe kan ik de aannemer bereiken?

    De netwerkbeheerder werkt met verschillende aannemers. Het is daarom niet mogelijk om de aannemer direct te bereiken. De betreffende aannemer die wordt aangestuurd door de netwerkbeheerder zal contact met u opnemen voor een afspraak. Bij het maken van de afspraak kunt u de contactgegevens van de betreffende aannemer vragen.

  • Waarom hoor ik niets van de aannemer?

    Dat is afhankelijk van de status van uw aanvraag. Als twee weken na ons bericht dat wij de netwerkbeheerder hebben verzocht om contact met u op te nemen  nog niks heeft vernomen, neemt u dan contact op met onze klantenservice of stel uw vraag via MyFiber.

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Wat moet ik doen als ik geen stopcontact heb?

    Deze kunt u door onze collega van de installatieservice laten plaatsen. Hieraan zijn kosten van à €46,- verbonden. Geeft u bij het maken van uw afspraak aan dat u graag een stopcontact wenst, dan houden ze hier rekening mee in de planning.

    Heeft u gekozen voor een Doe Het Zelf installatie dan dient u zelf zorg te dragen voor het stopcontact. Wij hebben een partner waar u contact mee kunt opnemen voor het plaatsen van een stopcontact.  Onze gecertificeerde partner, Current Connect is hiervoor te bereiken op : 0572 - 364654.

  • Hoe lang duurt de oplevering?

    Als u al gebruik maakt van glasvezel kunnen wij uw lijn migreren. De levering duurt gemiddeld vier tot acht weken, de migratie zelf is binnen een dag gebeurd.

  • Hoe werkt de migratie van een lijn?

    Wij nemen tijdens de levering contact met u op voor het maken van een migratie afspraak. Op de afgesproken datum wordt uw lijn overgenomen. Als u heeft gekozen voor onze installatieservice zorgen we dan onze collega op de afgesproken migratiedag bij u langs komt om alles aan te sluiten.

    Heeft u gekozen voor een Doe Het Zelf pakket dan zorgen wij ervoor dat we u het Doe Het Zelf pakket toesturen voor de afgesproken migratiedag.

  • Waarom is de monteur niet komen opdagen?

    Als de monteur niet op de afgesproken dag of tijd bij u is langsgekomen neemt u dan contact op met onze klantenservice.

  • Ik ben niet tevreden over de monteur?

    Als u niet tevreden bent over de monteur vragen we u om dit te melden bij onze klantenservice of via MyFiber. 

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Wat doe ik als de monteur kapotte spullen heeft geleverd?

    Als u niet tevreden bent over de monteur vragen we u om dit te melden bij onze klantenservice of via MyFiber. 

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Wat zit er in het Doe Het Zelf pakket?

    Dat is afhankelijk van welke diensten u bij Fiber Nederland heeft besteld. U ontvangt altijd de Doe Het Zelf handleiding.

    Heeft u interactieve televisie besteld dan treft u in het Doe Het Zelf pakket ook de bestelde Settop boxen en daarvoor benodigde bekabeling.

  • Is het Doe Het Zelf pakket moeilijk aan te sluiten?

    Nee, dit is niet moeilijk. Met de Doe Het Zelf handleiding in de hand en een kopje koffie ernaast moet het lukken. Is het niet meteen duidelijk wat u moet doen? Kijk dan naar onze instructiefilmpjes.

    Mocht u er niet uitkomen dan staan onze collega's van de klantenservice klaar om u telefonisch te begeleiden.

  • Kan ik een monteur krijgen

    Wanneer u er niet uitkomt met de installatie van het Doe Het Zelf pakket en het ook telefonisch met hulp van de klantenservice niet lukt, dan sturen zij een monteur die de installatie voor u voltooit.

  • Kan ik mijn Doe Het Zelf pakket nog wijzigen?

    Dat is mogelijk in de geboden periode bij aanvang van uw overeenkomst zoals aangegeven in de welkomstbrief. Daarna is dat niet meer mogelijk. Wel kunt u daarna zelf een monteur bestellen bij onze gecertificeerde partner, Current Connect. U kunt rechtstreeks contact met ze opnemen voor het maken van een afspraak via telefoonnummer : 0572 - 364654.

  • Kan ik bekabeling krijgen voor mijn Doe Het Zelf pakket?

    Als u bekabeling wenst voor uw Doe Het Zelf installatie dan sturen we u die graag toe. Neemt u hiervoor contact met onze klantenservice of stel uw vraag via MyFiber. 

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Wat doe ik als ik mijn bekabeling niet krijg aangesloten?

    Eerst zal onze klantenservice u telefonisch proberen te helpen met het aansluiten van de bekabeling van het Doe Het Zelf pakket. Als dat niet lukt, sturen zij een monteur om de bekabeling voor u aan te sluiten.

  • Wanneer komt de monteur?

    Onze collega van de installatieservice neemt contact voor een afspraak met u op nadat wij de afmelding van de netwerkbeheerder hebben ontvangen.

  • Hoe lang is de monteur bezig?

    Dat verschilt per situatie en is afhankelijk van welke diensten u afneemt. Gemiddeld duurt een installatie tussen de 30 en 60 minuten.

  • Kan ik mijn gemaakte afspraak wijzigen of annuleren?

    Ja, dat is kosteloos mogelijk tot 48 uur voor de gemaakte afspraak. Neemt u hiervoor contact met onze klantenservice of stel uw vraag via MyFiber. 

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Wat sluit de monteur allemaal aan?

    De monteur sluit alle diensten aan die u heeft besteld. Kijk naar ons installatiereglement of in de welkomstmap of in de installatievoorwaarden voor een overzicht wat er allemaal in inbegrepen.

  • Kan de monteur meer aansluiten?

    Dat is mogelijk, u kunt dit bij het maken van de afspraak aangeven. De kosten hieraan verbonden kunt u tevens in dit gesprek navragen en is afhankelijk van uw wensen.

  • Hoe drinkt de monteur zijn koffie?

    In een kopje. Sommigen drinken het zwart, anderen met suiker en/of melk.

  • Wat gaat er gebeuren na een bestelling?

    Wij gaan u zo snel mogelijk aansluiten op Fiber Nederland!

    Het proces bestaat uit een aantal stappen:

    1.      Wij sturen u, zodra uw aanvraag bij ons binnen is, u een welkomstbrief met een orderbevestiging. Wij verzoeken u de gemaakte afspraken hierin te controleren en bieden u hier de mogelijkheid eventuele wijzigingen door te geven of uw aanvraag te annuleren. De duur van deze periode kan verschillen en wordt duidelijk aangegeven in uw welkomstbrief.

    2.      Na het verstrijken gaan wij met uw aanvraag aan de slag. Wij gaan dan bij het de netwerkbeheerder een glasvezelkabel voor u aanvragen. Vanaf dat moment is de feitelijke levering begonnen. De netwerkbeheerder zal contact met u zoeken om een afspraak voor de activatie van uw glasvezel modem te maken. Dit is ook het moment dat we u de factuur sturen voor de eenmalige aansluitkosten.

    3.      Nadat de netwerkbeheerder bij u is langs geweest ontvangen wij de melding dat uw glasvezel is opgeleverd. Heeft u ervoor gekozen om alles te laten aansluiten door een van onze collega's van de installatieservice dan zullen zij contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. Heeft u ervoor gekozen om het zelf te installeren sturen wij u uw Doe Het Zelf pakket toe.

    4.      U bent aangesloten! Heeft u telefonie in uw pakket, dan moet u deze alleen nog even activeren via uw persoonlijke online omgeving MyFiber.U kunt dit vinden in MyFiber via : Diensten > Bellen

    Kijk ook eens naar onze installatieservice pagina.

  • Waarom komt de bevestiging niet overeen met de bestelling?

    Dat zoeken we graag voor u uit. Wij hebben u na het ontvangen van uw aanvraag u een welkomstbrief met daarbij een orderbevestiging gestuurd. In deze brief hebben we u verzocht om de gemaakte afspraken te controleren en eventuele fouten hierin door te geven. Tevens hebben we u in de welkomstbrief de mogelijkheid geboden om uw aanvraag nog te wijzigen of te annuleren.

    Heeft u naar aanleiding van de ontvangen welkomstbrief en orderbevestiging een fout geconstateerd tussen wat u heeft aangevraagd en wat wij hebben bevestigt, neemt u dan contact op met onze klantenservice of stel uw vraag via MyFiber. Is uw Fiber aansluiting inmiddels opgeleverd en heeft u het gevoel dat wij niet leveren wat wij in de orderbevestiging hebben bevestigt dan neemt u ook contact op met onze klantenservice of stel uw vraag via MyFiber.

    U kunt dit vinden in MyFiber via : Klantenservice > Vraag stellen

  • Waarom moet ik aansluitkosten betalen

    Met de aansluiting van uw Fiber aansluiting zijn hoge kosten gemoeid, daarom betaalt u eenmalig aansluitkosten. Deze zijn een fractie van de werkelijke kosten, de rest nemen wij op ons.

    De aansluitkosten brengen wij bij de start van de levering via een automatisch incasso bij u in rekening zoals we zijn overeengekomen bij de aanvraag. Als dit incasso mislukt kan dit de levering van uw Fiber aansluiting vertragen

  • Wanneer moet ik mijn provider opzeggen?

    Dat is lastige vraag en voor iedereen anders. Als u zeker wilt zijn dat u nooit zonder komt te zitten adviseren we u om uw aanbieder pas op te zeggen als alle diensten zijn opgeleverd. Hierbij moet u wel rekening houden met dubbele lasten voor de overlappende periode. Het is sowieso van groot belang dat u pas uw huidige provider opzegt als u weet wanneer u wordt aangesloten.

    Om het opzeggen zo makkelijk mogelijk te maken hebben we in de welkomstmap een opzegkaart bijgevoegd. Daarnaast kunt op www.fiber.nl/overstappen gemakkelijk een opzegbrief maken en uitprinten. Het enige wat u dan nog hoeft te doen is deze in een brievenbus te gooien.

  • Wat is de installatiegarantie?

    U ontvangt van ons een Doe-Het-Zelf pakket, waarin alle spullen zitten voor de aansluiting, met een makkelijke handleiding. Komt u er niet uit? Bekijk dan onze instructiefilmpjes, die stap voor stap uitleggen wat u moet doen. Lukt het nog niet helemaal? Dan kunt u altijd onze klantenservice bellen, die u op weg kunnen helpen en eventueel van afstand metingen kunnen doen over de werking van diensten.Komt u er met onze klantenservice ook niet, dan kunnen zij een monteur sturen die de installatie voor u afmaakt.

    U kunt ook direct kiezen voor geen gedoe, met de uitgebreide installatieservice. Voor € 89,95 komt onze monteur alles aansluiten en werkt kabeltjes netjes weg.

  • Wat zijn de voorwaarden voor de installatiegarantie?

    Op de installatiegarantie zijn een aantal voorwaarden van toepassing. De monteur komt alleen binnen 4 weken na oplevering van de aansluiting. Daarnaast komt de monteur komt alleen als we hebben gezien dat u diensten nog niet heeft aangesloten en werkend heeft gekregen. Als u extra werkzaamheden wilt, zoals kabels netjes wegwerken in kabelgoten, kruipruimtes of gaten boren etc., dan valt dit niet onder de werkzaamheden van de installatiegarantie en daar worden dan meerkosten voor berekend.

  • Waarom werkt TV kijken niet op Google Chrome?

    Voor televisie kijken op de computer is Silverlight vereist. Deze plug-in van Microsoft wordt sinds versie 42 niet meer ondersteund door Google Chrome. Om dit op te lossen kunt u gebruik maken van een andere browser, zoals Internet Explorer (alleen Windows), Firefox of Safari (alleen Mac)

©2016 Alle rechten voorbehouden


Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
  • Maak kans op een jaar gratis internet!

  • Vul hieronder uw e-mailadres in en doe mee.

  • Uw informatie is beveiligd.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Advies nodig?

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40. We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40.
We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.