• Energie
  • Waar is de prijsvergelijking op gebaseerd?

    De prijsvergelijking is gebaseerd op gemiddelde variabele prijs van de 3 grootste aanbieders (Essent/RWE, Eneco, NUON), vergeleken met de vaste energieprijzen, van de Meterkast Matser. Deze prijzen zijn op 01-06-2014 gepubliceerd op de websites van de genoemde leveranciers. Voor de volledigheid hebben we ook alle vastrechtkosten meegerekend. De vergelijking geeft een indicatie van uw voordeel bij een gemiddeld stroom gebruik van 3800 KwH en 1850 M3 gas, onder aftrek van de cashback. Tarieven in de vergelijking zijn leveringstarief, plus vastrechtkosten incl. 21% btw, exclusief energiebelasting, netbeheer en eventuele regiotoeslag.

  • Ik heb nu een andere energieleverancier dan in de prijsvergelijking staat vermeld?

    Wij hebben voor u de beste energieaanbiedingen van Nederland geselecteerd. Heeft u een ander contract bij de genoemde leverancier dan is de vergelijking niet van toepassing. U kunt de tarieven het makkelijkst controleren door de kale tarieven, plus vastrecht te vergelijken.

  • Ik heb gekozen voor een welkomstcadeau, maar wil bij nader inzien toch een ander welkomstcadeau.

    Dat is geen probleem. Binnen 14 dagen na uw aanmelding, kunt u contact opnemen met onze klantenservice (tel. 020-7 60 50 40), dan passen we het graag voor u aan. Indien u zich later bedenkt, doen we ons best het alsnog te regelen.

  • Wanneer maak ik geen aanspraak meer op mijn welkomstcadeau?

    In geval van het vermoeden van fraude of indien enig andere verplichting uit hoofde van de overeenkomst(en) met Fiber NL en/of energieleverancier niet wordt nagekomen, of 1 van beide overeenkomsten wordt ontbonden voor levering, behouden we ons het recht voor het product niet te laten bezorgen of de cashback niet uit te keren.

  • Wat als het gekozen welkomstcadeau niet meer voorradig is?

    Bij wijzigingen van de producten door Philips of indien levering binnen 2 maanden niet mogelijk is, zullen we ons uiterste best doen een vergelijkbare model aan te bieden. Indien dit niet mogelijk is en het oorspronkelijke welkomstcadeau is niet meer voorradig behouden we ons het recht voor om het oorspronkelijke welkomstcadeau niet meer aan te bieden.

  • Ik heb stadsverwarming, kan ik meedoen met de actie?

    Helaas krijgt u alleen een welkomstcadeau indien u tenminste (1) internet van Fiber NL en (2) stroom en gas van de gekozen energieleverancier afneemt.

  • Ik heb geen gasaansluiting, kan ik meedoen met de actie?

    Helaas krijgt u alleen een welkomstcadeau indien u tenminste (1) internet van Fiber NL en (2) stroom en gas van de gekozen energieleverancier afneemt.

  • Kan ik meerdere malen meedoen met de actie?

    Per leveringsadres kan slechts eenmaal gebruik worden gemaakt van deze actie.

  • Ik heb me aangemeld, maar kan ik er nog even over nadenken?

    Heeft u zich online aangemeld of via één van onze adviseurs? U ontvangt binnen enkele dagen van zowel Fiber NL en de gekozen energieleverancier een bevestig. Hou hiervoor de post en uw e-mail goed in de gaten. U heeft na uw aanmelding 14 dagen bedenktijd.

  • Meterkast Matser actievoorwaarden

    De actievoorwaarden van de Meterkast Matser vindt u hier.

  • Meterkast Matser productvoorwaarden

    De productvoorwaarden van de Meterkast Matser vindt u hier.

  • Algemene voorwaarden NLE

    De algemene voorwaarden van NLE vindt u hier.

  • Contract voorwaarden NLE

    De contract voorwaarden van NLE vindt u hier.

  • Wat zijn de tarieven van de NLE?

    De 5 jaar vast tarieven van NLE vindt u hier

  • Algemene voorwaarden E.ON

    De algemene voorwaarden van E.ON vindt u hier.

  • Productvoorwaarden E.ON

    De productvoorwaarden van E.ON vindt u hier..

  • Tarieven E.ON

    De 2 jaar vast tarieven van E.ON vindt u hier.

  • Algemene voorwaarden Budget Energie

    De algemene voorwaarden van Budget Energie vindt u hier

  • Kwaliteitscriteria Budget Energie

    De kwaliteitscriteria van de Budget Energie vindt u hier

  • Tarieven Budget Energie

    De 3 jaar vast tarieven van Budget Energie vindt u hier.

  • Contactgegevens NLE

    Nederlandse Energie Maatschappij B.V.

    Postbus 23064, 3001 KB Rotterdam

    www.nle.nl Tel 088-7307307

  • Contactgegevens E.ON

    E.ON Benelux Levering B.V.

    Postbus 2402, 5600 CK Eindhoven

    www.eon.nl - Tel 0800-0301

  • Contactgegevens Budget Energie

    Budget Energie

    Postbus 11950, 1001 GZ Amsterdam

    www.budgetenergie.nl - Tel 0800-4334

  • Over de Nederlandse Energie Maatschappij

    De NLE is de grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland. Zij dagen al sinds 2005 de markt uit. Onder het mom: hoe meer concurrentie des te lager de energieprijzen. En des te beter de dienstverlening.

  • Over Budget Energie

    Budget Energie levert haar klanten stroom en gas tegen blijvend lage tarieven met de best mogelijke service. Ze horen bij de top 3 goedkoopste leveranciers bij verschillende vergelijkingssites. Zijn winnaar van energiecollectieven als Vereniging Eigen Huis en ANWB hebben een prijs kwaliteit score van 7.3 volgens Gaslicht.com.

  • Over E.ON

    E.ON is één van Europa's grootste leveranciers van stroom en gas. In Nederland is het een relatief nieuw en klein energiebedrijf. Deze kleinschaligheid resulteert in gewaardeerde klanten, scherpe prijzen en een goede dienstverlening.

  • Wat hebben de energieleveranciers gemeen?

    Al deze bedrijven dagen de bestaande grote marktspelers uit. Voor u. Zo krijgt u betere prijzen, betere service en slaan we de handen in een om u als klant te mogen verwelkomen.

  • Kan ik als bestaande klant van Fiber meedoen aan de Meterkast Matser actie?

    Ja, bestaande Fiber NL klanten kunnen meedoen aan deze actie indien: (1) u uw huidige All-in One overeenkomst verlengt met een looptijd van tenminste 2 jaar en (2) uitsluitend indien u zich aanmeldt via de Fiber NL Klantenservice (020-7 60 50 40).

  • Kan ik als bestaande klant van een van de energieleveranciers meedoen aan de Meterkast Matser actie?

    Bestaande klanten van een van de energieleveranciers zijn uitgesloten van deze actie. Maar als u geen lopende overeenkomst heeft en dus van energieleverancier wisselt, kunt u wel meedoen aan deze actie.

  • Ik heb nog een lopende overeenkomst bij een andere leverancier.

    Dat geeft niet. U kunt voor zowel Fiber, als voor energie een wensdatum voor de ingang van het contract opgeven. U krijgt uw welkomstcadeau indien beide diensten aangesloten zijn en de eerste factuur is betaald.

  • Ik heb nog een lopende overeenkomst bij een andere energieleverancier.

    U kunt voor zowel Fiber, als energie een wensdatum voor de ingang van het contract opgeven. Zo kunt u de overeenkomst met uw oude leverancier precies op de datum opzeggen, op de datum dat uw nieuwe leverancier ingaat. Zo voorkomt u eventuele opzegboetes. Uw nieuwe energieleverancier vergoed in geen enkel beding de eventuele door uw oude leverancier in rekening gebrachte opzegboetes.

  • Wanneer krijg ik mijn welkomstcadeau?

    U krijgt uw welkomstcadeau indien beide diensten aangesloten zijn en de eerste factuur voor zowel energie als Fiber is betaald. De gemiddelde doorlooptijd van aanmelding tot aansluiting voor beide diensten is meestal rond de 6 weken. Tel daar voor de levering van uw televisie of de storting van uw cashback nog 1 à 2 weken bovenop.

  • Hoe kunnen jullie een televisie weggeven?

    Ja dat is wel een heel groot en mooi cadeau hè? Dat kunnen we alleen doen omdat alle deelnemende bedrijven bijdragen om u als klant te mogen verwelkomen.

  • Met wie sluit ik een overeenkomst af?

    U sluit met één beslissing twee overeenkomsten af; eentje met Fiber Nederland B.V. en een overeenkomst met de energieleverancier naar keuze.

  • Kan ik ook een 'los' abonnement afsluiten?

    Ja natuurlijk kan dat. Maar alleen bij de gecombineerde aanbieding krijgt u de televisie of de cashback.

  • Wat als ik de gesloten overeenkomst bij Fiber NL annuleer, maar niet bij de energieleverancier?

    Als u dat binnen de 14 dagen bedenktijd na uw aanmelding doet, is dat geen probleem, maar u maakt geen aanspraak op uw welkomstcadeau. De overeenkomst met de energieleverancier blijft dan gewoon van kracht.

  • Wat als ik de gesloten overeenkomst met de energieleverancier annuleer, maar niet bij Fiber NL?

    Als u dat binnen de 14 dagen bedenktijd na uw aanmelding doet, is dat geen probleem, maar u maakt geen aanspraak op uw welkomstcadeau. De overeenkomst met Fiber NL blijft dan gewoon van kracht.

  • Wat als ik de gesloten overeenkomst(en) voortijdig beëindig?

    Dat zou zeer spijtig zijn. Maar als u dat binnen de 14 dagen bedenktijd na uw aanmelding doet, is dat geen probleem. Doet u het daarna, dan zijn we al hard voor u aan het werk en kan door zowel Fiber NL als de gekozen Energieleverancier, een opzegvergoeding in rekening worden gebracht. De specifieke hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de duur van de leveringsovereenkomst(en) en van de resterende looptijd op het moment van beëindig. Naast de genoemde opzegvergoeding, behouden we ons het recht voor om voor het ontvangen welkomstcadeau à €180,- inclusief btw of de cashback van €150,- als vergoeding bij u terug te vorderen.

  • Waarvoor betaal ik opslag duurzame energie?

    Opslag duurzame energie is een soort extra energiebelasting die de overheid invoert om de productie van duurzame energie te kunnen subsidiëren. De opslag duurzame energie incl. btw is over 2014: voor elektriciteit €0,00278 per kWh en voor gas €0,00557 per m3. U ontvangt bij elektriciteit daarnaast ook nog een vergoeding van de overheid, de zogeheten heffingskorting. Deze heffingskorting is voor ieder huishouden hetzelfde en voor 2014 vastgesteld op €385,53 incl. btw. De heffingskorting wordt op uw jaarafrekening in mindering gebracht. De opslag duurzame energie wordt jaarlijks door de overheid vastgesteld en kan dus ieder jaar wijzigen.

  • Wat is de energiebelasting?

    Energiebelasting wordt door de energieleverancier geïnd voor de overheid. Deze belastingtarieven zijn bij iedere energieleverancier hetzelfde. De berekening is gebaseerd op de energiebelasting incl. btw over 2014: voor elektriciteit €0,14339 per kWh en voor gas €0,22917 per m3. De energiebelasting wordt jaarlijks door de overheid vastgesteld en kan dus ieder jaar wijzigen.

  • Wat is de heffingskorting?

    U ontvangt bij elektriciteit een vergoeding van de overheid, de zogeheten heffingskorting. Deze heffingskorting is voor ieder huishouden hetzelfde en voor 2014 vastgesteld op €385,53 incl. btw. De heffingskorting wordt op uw jaarafrekening in mindering gebracht. De heffingskorting wordt jaarlijks door de overheid vastgesteld en kan dus ieder jaar wijzigen.

  • Wat zijn de kosten voor netbeheer?

    Deze kosten zijn afhankelijk van de netbeheerder, type aansluiting en het energieverbruik.

    Indicatie netbeheerkosten (incl. btw):

      Elektriciteit Gas
    Aansluiting €23,67 €22,52
    Vastrecht transport € 21,77 €21,77
    Capaciteitsvergoeding transport €171,- € 101,62
    Meetdiensten €28,71 €24,51
    Totaal per jaar €245,15 €170,42

    Bovengenoemde inschatting is gebaseerd op de tarieven van Liander, op basis van 3.500 kWh elektriciteit en 1.850 m3 gas. Als u een andere netbeheerder heeft of uw verbruik hoger of lager is, dan kunnen kosten afwijken. Als u wilt weten welke netbeheerder er op uw adres levert, kijk dan op www.eancodeboek.nl.

  • Wat is het voorschotbedrag?

    Het voorschotbedrag wordt bepaald aan de hand van de bij de energieleverancier opgegeven verbruiksgegevens en de bij de energieleverancier bekende gegevens van het aansluitadres. Hierover zal de energieleverancier contact opnemen.

  • Hoe annuleer ik mijn overeenkomst(en) binnen de bedenktijd van 14 dagen?

    U kunt dan het makkelijkste even contact opnemen met de klantenservice van Fiber NL (tel. 020-7605040) en de gekozen energieleverancier: NLE (tel. 088-7307307), E.ON (tel. 0800-0301), Budget Energie (tel. 0800-4334). U kunt natuurlijk ook de opzegkaart(en) in het welkomstpakket gebruiken.

  • Ik heb een lopende energieovereenkomst bij mijn huidige energieleverancier. Wordt de opzegvergoeding (boete) vergoed?

    Nee in principe niet. Alleen E.ON heeft een uitzondering op deze regel. E.ON neemt na het verstrijken van de bedenktijd contact op met uw huidige leverancier. Indien de overeenkomst bij uw huidige leverancier binnen 30 dagen afloopt, start de levering via E.ON na het einde van die overeenkomst. Alleen bij een resterende looptijd van langer dan 30 dagen zegt E.ON de overeenkomst bij uw huidige energieleverancier per direct op. E.ON vergoedt de daadwerkelijk volgens de geldende regels in rekening gebrachte en door u betaalde opzegvergoeding met een maximum van €350,-.

©2016 Alle rechten voorbehouden


Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
  • Maak kans op een jaar gratis internet!

  • Vul hieronder uw e-mailadres in en doe mee.

  • Uw informatie is beveiligd.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Advies nodig?

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40. We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40.
We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.