• Smart Alarm
  • Waarom reageert mijn afstandsbediening niet meer?

    Dit kan verschillende oorzaken hebben. Controleer allereerst of u binnen 10 meter van uw basiscentrale staat. Nog steeds geen bereik? Controleer dan het volgende:

    • Brandt er tijdens het indrukken van het commando een rood lampje op de afstandsbediening? Zo niet, vervang dat de batterijen.
    • Het systeem heeft bij in- en uitschakelen even wat tijd nodig om op gang te komen. Na ongeveer 10 seconden zou de afstandsbediening moeten werken.
    • Controleer of het apparaat is toegevoegd op http://alarm.fiber.nl
  • Hoe lang duurt het inschakelen van het alarm?

    Dit is afhankelijk van de zogenaamde uitlooptijd. Deze is standaard 30 seconden, maar kunt u zelf instellen.

  • Wat is de uitlooptijd?

    Dit is de tijd die u heeft om naar buiten te lopen na het inschakelen van het alarm. Deze is standaard 30 seconden, maar u kent hem zelf instellen.

  • Wat gebeurt er als ik op het uitroepteken druk?

    Hiermee activeert u het paniekalarm. Dit is een stil alarm wat naar alle gebruikers wordt gestuurd.

  • Wat is de aanschafprijs van de afstandsbediening?

    De aanschafprijs van de afstandsbediening is €29,95.

  • Is de akoestische glasbreukmelder gevoelig voor het vallen van glas of een vaas?

    De akoestische glasbreukmelder is zo gemaakt dat deze niet afgaat wanneer er een gewoon glas valt. Het verschil tussen een glas en een raam is, dat er een verschil in druk is. De akoestische glasbreukmelder herkent dit verschil.

  • Kan de akoestische glasbreukmelder in een open ruimte gemonteerd worden?

    De ruimte waarin de akoestische glasbreukmelder gemonteerd wordt kan het best zo open mogelijk zijn. Hierdoor kan de glasbreukmelder het breken van een groot raam beter detecteren.

  • Wat is het bereik van de akoestische glasbreukmelder?

    Dit is afhankelijk van het type glas. Voor plaat-, draadglas, gelamineerd en gehard glas geldt een bereik van maximaal 6 meter.
    Voor gepantserd glas geldt een bereik van maximaal 3,65 meter.

  • Voor welke soorten glas is de akoestische glasbreukmelder geschikt?

    De akoestische glasbreukmelder is geschikt voor de volgende soorten glas:

    • Plaatglas
    • Draadglas
    • Gelamineerd
    • Gehard glas
    • Gepantserd glas (let op: verminderd bereik!)
  • Hoe kan ik testen of mijn akoestische glasbreukmelder goed werkt?

    De akoestische glasbreukmelder heeft een speciale test functie. Zet het alarm op de ‘alarm aan’ modus. Klap nu in uw handen. Licht de rode LED tweemaal kort op? Dan wordt het geluid goed gedetecteerd. Ziet u niets? Dan wordt het niet gedetecteerd. Het kan dan zijn dat de afstand tussen u en de glasbreukmelder te groot is, of dat er iets met de glasbreukmelder aan de hand is.

  • Wat is de levensduur van de batterij in de akoestische glasbreukmelder?

    De batterij heeft een levensduur van ongeveer 2 jaar.

  • Hoe kan ik de akoestische glasbreukmelder het best ophangen?

    De glasbreukmelder kan zowel op de muur als op het plafond gehangen worden. Voor beiden zijn bevestigingsmaterialen geleverd. Let er wel op dat er minimaal een meter zit tussen de glasbreukmelder en het raam.

  • Wat is de aanschafprijs van de akoestische glasbreukmelder?

    De aanschafprijs van de akoestische glasbreukmelder is €124,95.

  • Wat ontvang ik bij aankoop van een bedieningspaneel?

    Naast een bedieningspaneel bevat het pakket ook:

    • Bevestigingsschroeven
    • Batterijen
  • Hoe monteer ik het bedieningspaneel zonder te boren?
    1. Kies allereerst een handige locatie. Denkt u hierbij aan de gang of een andere plek die u vanaf buiten snel kunt bereiken.
    2. Haal het bedieningspaneel uit de bijgeleverde houder.
    3. Zoek een egaal stuk op de muur. Plak nu achterop de houder de bevestiging strips. Vervolgends drukt u de ouders met bevestigings strips stevig op de muur.
    4. Doe het bedieningspaneel terug in de houder.
  • Hoe monteer ik het bedieningspaneel met boren?
    1. Kies allereerst een handige locatie. Denkt u hierbij aan de gang of een andere plek die u vanaf buiten snel kunt bereiken.
    2. Haal het bedieningspaneel uit de bijgeleverde houder.
    3. Pak een potlood en gebruik de bijgeleverde houder als mal om de boorgaten af te tekenen.
    4. Boor de gaten. Afmeting voor de voor is 4,7 millimeter. De gaten moeten ongeveer 1,7 centimeter diep zijn. Stop hier de bijgeleverde muurpluggen in.
    5. Houdt de bijgeleverd houder tegen de muur en schroef deze vast met de bijgeleverde schroeven
    6. Doe het bedieningspaneel terug in de houder.
  • Hoe kan ik het bedieningspaneel aanmelden?
    1. Ga naar http://alarm.fiber.nl en log in met uw inloggegevens.
    2. Ga naar instellingen en klik op voeg apparaat toe. Selecteer vervolgens het bedieningspaneel.
    3. Pak uw bedieningspaneel en voer de batterijen in. Om dit te doen draait u het bedieningspaneel om. Bovenaan in het midden zit de opening voor de batterijen. Na het invoeren licht de LED op het bedieningspaneel even blauw op.
    4. Druk nu binnen http://alarm.fiber.nl op toevoegen en druk op het bedieningspaneel in: 0 0 0 0 en sluit af met #. Als dit goed is gegaan ziet u op uw computerscherm “Apparaat succesvol toegevoegd”. En gaat de meest rechter LED op het bedieningspaneel groen knipperen. Is het niet gelukt? Wacht 10 seconden en voer bovenstaande handelingen opnieuw uit.
  • Hoe kan ik de standaard pincode wijzigen?

    Op uw bedieningspaneel voert u eerst de standaard pincode in. Vervolgens drukt u op 1 gevolgd door de door u gewenste pincode en doet u dit direct nogmaals. Uw code is nu gewijzigd.
    Voorbeeld: u wilt de pincode 1234 invoeren, dan voert u in 1123411234.

  • Hoe kan ik een tweede (of derde etc.) code instellen?

    U typt eerst de hoofdpincode, vervolgens typt u NXXXX en nogmaals NXXXX. N is hierbij een getal tussen de 2 en 8. De code is geaccepteerd wanneer het paneel geen lange piep geeft. XXXXis de door u gewenste code. Als de pincode al bestaat zal het bedieningspaneel lang piepen

  • Hoeveel pincodes kan ik maximaal instellen?

    Het is mogelijk om, naast de hoofdpincode, nog 7 andere pincodes in te stellen.

  • Wat kan ik met de dwangcode?

    De code van deze is standaard 8862, deze code intoetsen en het signaal wordt naar de basiscentrale verstuurd.

  • Hoe kan ik een extra pincode verwijderen?

    Typ de hoofdpincode, en vervolgens N0000, waarbij N het nummer is van de extra pincode. Nu hoort u twee tonen en is de pincode verwijderd.

  • Hoe zet ik mijn alarm aan (met uitlooptijd)?

    Voer uw vier cijferige pincode in en druk op de rode knop (dicht slot).
    U kunt ook het alarm snel aanzetten. Hiervoor drukt u twee keer achter elkaar op het rode slot. U hoeft dan geen code in te voeren.

  • Hoe kan ik het alarm snel aanzetten (met uitlooptijd)?

    Druk twee seconden op de alarm aan knop (slot dicht).

  • Hoe schakel ik het alarm uit?

    Voer uw pincode in en druk op de groene knop (slot open)?

  • Hoe schakel ik de thuismodus in?

    Voer uw pincode in en druk op de knop met het huisje er boven.

  • Hoe schakel ik de thuismodus uit?

    Voer uw pincode in en druk op de groene knop (slot open).

  • Hoe zie ik op welke mode mijn alarm staat(uit/aan/thuismodus)?

    Druk op het vraagteken en u krijgt te zien in welke modus het alarm op dit moment staat. Dit ziet u aan de LED die op dat moment gaan oplichten.

  • Hoe laat ik het paniekalarm afgaan?

    Druk op * en op # en nu wordt het paniekalarm ingeschakeld. Het groene LED licht zal 1,5 seconde branden en u hoort 2 korte tonen. Als u de meldkamer ingeschakeld heeft neemt deze contact met u op.

  • Hoe vaak kan ik de verkeerde pincode invoeren?

    Het bedieningspaneel zal bij 20 foute pincodes 3 minuten lang niet reageren op toetsen.

  • Kan ik zien wanneer de batterijen bijna leeg is?

    Als de batterij bijna leeg is zal er een lage batterij signaal worden verstuurd naar de basiscentrale. Ook zal er een indicatie-LED gaan branden.

  • Wat doet het sabotage alarm?

    Wanneer iemand probeert het bediengingspaneel los te halen van de beugel of wanneer het batterij vak geopend wordt gaat er een alarm af.

  • Welke batterijen gaan er in het bedieningspaneel?

    2x AAA Batterijen

  • Wat is het stroomverbruik van het bedieningspaneel?

    Het bedieningspaneel verbruikt 10uA op stand-by, 30mA op actief.

  • Wat is de levensduur van de batterijen in het bedieningspaneel?

    De gemiddelde levensduur van de batterij in het bedieningspaneel is 2 jaar. Hierbij wordt uitgegaan van 20 handelingen per dag.

  • Hoe groot is het bedieningspaneel?

    De afmetingen van het bedieningspaneel (zonder de beugel) zijn 65 x 28 x 15 mm.

  • Wat is het gewicht van het bedieningspaneel?

    Het gewicht van het bedieningspaneel is 120g. Dit is zonder batterij.

  • Hoe reset ik het wachtwoord van het bedieningspaneel?
    1. Open het bedieningspaneel.
    2. Verwijder de batterijen.
    3. Schakel JP7 naar CLR-modus.
    4. Sluit de batterijen aan.
    5. U hoort nu 4x een korte toon.
    6. Schakel JP7 terug naar de originele modus.

    Het bedieningspaneel is succesvol gereset. Dit betekend dat nu de fabriekscode weer actief is, alle opgeslagen wachtwoorden zijn gewist.

  • Hoe voeg je de bewegingsmelder toe?
    1. Schroef de bewegingsmelder open aan de onderzijde en plaats de batterijen. Schroef de bewegingsmelder nog niet dicht
    2. Ga naar http://alarm.fiber.nl en log in met uw gegevens.
    3. Druk op Toevoegen onderaan de pagina.
    4. Druk eenmaal op de blauwe testknop op de bewegingsmelder. Herhaal dit om de 8 seconden totdat het apparaat is gekoppeld.
    5. Als u de melding Apparaat succesvol toegevoegd krijgt, dan is de bewegingsmelder aangemeld. U kunt nu de bewegingsmelder weer dicht schroeven.
    6. Geef de bewegingsmelder vervolgens een duidelijke naam onder Aangesloten apparaten, zodat alle apparaten overzichtelijk zijn aangegeven. Bijvoorbeeld 'Bewegingsmelder Woonkamer'
  • Hoe moet de bewegingsmelder gemonteerd worden?

    De bewegingsmelder moet met de bijgeleverde plakkers gemonteerd worden. Bij het ophangen van de bewegingsmelder moet het detectievenster aan de onderkant zitten. De ideale hoogte om de bewegingsmelder te plaatsen is 2 meter.

  • Hoe weet ik of de bewegingsmelder werkt?

    U kunt de bewegingsmelder testen door een speciale looptest uit te voeren.
    Deze werkt als volgt:
    Let op! Zorg hierbij dat bij deze test het alarmsysteem uit staat.

    1. 1. Open de bewegingsmelder door onderin de schroef te verwijderen.
    2. Verwijder het bovenste gedeelte.
    3. Onderin rechts zit een blauwe knop. Dit is dezelfde knop als voor het activeren.
    4. Houdt deze drie seconden ingedrukt, de rode lamp blijft nu branden - Schroef het bovenste gedeelte weer terug op de bewegingsmelder.
    5. Hierna zal de bewegingsmelder 3 minuten op TEST mode staan
    6. Loop naar het detectiegebied in normale snelheid en observeer de LED indicator. De LED blijft op ON staan, maar switcht naar OFF op het moment dat er beweging wordt gedetecteerd.
    7. Als het detectiepatroon niet optimaal is, herplaats de bewegingsmelder dan en doe nog een test.
    8. Om de test te stoppen opent u weer de bewegingsmelder en drukt u één seconde lang de blauwe knop in. Het rode licht gaat nu uit.
    9. De bewegingsmelder staat nu in normale modus.
  • Zijn er bevestigingsbeugels beschikbaar?

    Ja wij hebben bevestigingsbeugels beschikbaar. Mochten de plakkers niet goed werken bij u, dan kunnen wij deze kosteloos naar u toe sturen. Met de bevestigingsbeugels kunnen de bewegingsmelders aan de muur vastgeschroefd worden. Hier zit ook een handleiding bij.

  • Is de bewegingsmelder huisdiervriendelijk?

    De bewegingsmelder is huisdiervriendelijk. Hiervoor moet wel de huisdiermodus worden ingeschakeld. Dit werkt als volgt.

    Let op! De huisdiermodus is bedoeld voor een huisdier die tot 18 kg wegen of 60 cm groot zijn.
    Let op! Als dierlijke activiteit boven de 1 meter hoog wordt gedetecteerd, dan wordt de immuniteit voor dierlijke bewegingen sterk verminderd. Plaats de bewegingsmelder daarom niet op trappen waar dieren langslopen.

    Plaats de bewegingsmelder op “0” schaalpositie en zet JP5 op “HUISDIER” modus. U moet de huisdiermodus aanzetten na installatie. Voor het geval dat een huisdier wordt gedetecteerd, beweeg de PCB naar +1~+2 schaal om dit nog een x te testen.

    Het gewicht van een huisdier kan alleen gebruikt worden als referentie. Andere factoren zoals hoogte, kleur of bont hebben ook invloed.

  • Hoe lang gaan de batterijen van de bewegingssensor mee?

    De batterijen gaan ongeveer 12 maanden mee, afhankelijk van het gebruik en de locatie waar ze geplaatst zijn, en hoe vaak de bewegingsmelder wordt geactiveerd.

  • Welke batterijen gaan er in de bewegingsmelder?

    In de bewegingsmelders gaan twee normale AAA batterijen. Deze zijn bij elke plaatselijke supermarkt verkrijgbaar.

  • Geeft de bewegingsmelder aan wanneer de batterijen opraken?

    U krijgt in http://alarm.fiber.nl een melding wanneer deze batterijen opraken. Dit begint ongeveer 8 weken voordat de batterijen ook daadwerkelijk op zijn.

  • Wat is ongeveer het bereik van de buiten bewegingsmelder?

    De melder heeft een bereik van ongeveer 8 meter. Dit bereik kan vergroot worden naar 10 meter.

  • Waar zijn de twee verschillende sensoren voor van de buiten bewegingsmelder?

    Eén sensor detecteert binnen het bovenste gedeelte van het bereik. De tweede sensor detecteert binnen het onderste deel van het bereik. Alleen wanneer beide sensors gelijktijdig beweging detecteren, gaat uw alarm af.

  • Is de buiten bewegingsmelder waterdicht?

    Het apparaat is regenwaterdicht. Toch is het aan te raden deze niet aan directe regen bloot te stellen.

  • Is de buiten bewegingsmelder huisdiervriendelijk?

    De bewegingsmelder is in staat om vals alarm door huisdieren (tot 20 kg zwaar of 60 cm groot) te voorkomen.

  • Is zonlicht schadelijk voor de buiten bewegingsmelder?

    Wij raden aan om de bewegingsmelder te plaatsen op een plek waar geen direct zonlicht schijnt. Wanneer het apparaat geplaatst wordt in direct zonlicht moet de detectiehoek worden verkleind. Daarbij wordt ook de lens aangetast door zonlicht. Als de bewegingsmelder in direct zonlicht hangt, moet de lens elke 2 tot 3 jaar vervangen worden.

  • Waarom ziet de buiten bewegingsmelder geen beweging?

    Een buitenbewegingsmelder is zo gemaakt dat deze niet gevoelig is voor alle bewegingen (dit om het aantal foutieve meldingen tot een minimum te bepreken). De melders hebben ruimte nodig om een beweging goed op te vangen. Het is daarom niet aan te raden deze in een smalle gang of steeg te hangen. De bewegingsmelder kan dan niet genoeg verschil in bewegingen detecteren en zal mogelijk niet reageren op beweging.

  • Kan ik een bericht ontvangen als de buiten bewegingsmelder beweging ziet zonder dat het alarm af gaat?

    Dat is mogelijk. U kunt de buiten bewegingsmelder zo instellen dat deze niet gekoppeld is aan het alarm. Vink daarvoor in http://alarm.fiber.nl de alarmstatus en thuismodus uit onder instellingen bij de buiten bewegingsmelder. Door het aanmaken van een SmartMessage kunt u precies instellen hoe u bericht wil worden over beweging.

  • Hoe voeg ik de rook- en hittemelder toe?
    1. Leg de rook en hitte melder neer met de bovenkant boven.
    2. Ga naar http://alarm.fiber.nl en log in met uw gegevens.
      Klik op Toevoegen onderaan de pagina.
    3. Druk op uw rook- en hittemelder op de knop met een ronde stip in het midden en wacht totdat er een hard geluid volgt.
    4. Als u de melding Apparaat succesvol toegevoegd krijgt, dan is de rook en hitte melder aangesloten. Herhaal deze stap om de 8 seconden, totdat u deze melding krijgt.
    5. Geef in mijnsmartalarm de rook- en hittemelder vervolgens een duidelijke naam onder Aangesloten apparaten, zodat alle apparaten overzichtelijk zijn aangegeven. Bijvoorbeeld: 'Rook en Hitte melder Woonkamer'.
  • Hoe plaats in de batterij van de rook- en hittemelder?

    U maakt de schroef aan de onderzijde van de rook- en hittemelder los. U draait deze vervolgens open. Nu wordt het batterijvak zichtbaar. Als u deze open klikt kunt u de batterij plaatsen.

  • Wat betekent het knipperen van de ledlamp?

    Als de LED op de rook- en hittemelder om de 43 seconden knippert, staat de detector in stand by modus en werkt deze correct.

  • Waarom maakt de melder steeds geluid?

    Wanneer de melder om de 43 seconden een klein geluid maakt is de batterij aan het einde van zijn levensduur en moet deze vervangen worden.

  • Wat voor batterijen gaan er in de rook- en hittemelder?

    Er gaat een 9V alkaline batterij in de rook- en hittemelder. Deze zijn bij elke supermarkt te koop.

  • Waar kan de rook- en hittemelder geplaatst worden?

    De melder moet op zijn minst 60 centimeter van de muur geplaatst worden.
    Als dit niet mogelijk is omdat het plafond te smal is, plaatst de melder dan precies in het midden.

  • Waar moet ik de rook- en hittemelder absoluut niet plaatsen?
    • De keuken: rook door het koken kan leiden tot een ongewild alarm.
    • Vlakbij een ventilator, TI-lamp of airconditioning apparatuur. Wind kan de gevoeligheid van de detector beïnvloeden.
    • In de buurt van plafondbalken of boven cabines, stagnerende lucht zal de gevoeligheid van de detector beïnvloeden.
    • In het hoogste punt van een ‘A’ vormig plafond.
  • Wat is de prijs van de rook- en hittemelder?

    De rook- en hittemelder heeft een aanschafprijs van €64,95?

  • Hoe werkt de koppeling met Thermosmart?

    Wanneer u Thermosmart gebruikt kunt u deze besturen vanuit uw http://alarm.fiber.nl. U kunt hier dan de temperatuur aanpassen.

  • Kan ik ook programma’s instellen voor de temperatuur?

    U kunt de programma’s instellen op https://my.thermosmart.nl/login of via de thermosmart app. Dit is helaas niet mogelijk via http://alarm.fiber.nl.

  • Hoe werkt de koppeling met IFTTT?

    IFTTT staat voor ‘if this, than that’ oftewel ‘als dit, dan dat’. Hiermee kunt u op basis van gebeurtenissen bepaalde acties laten uitvoeren.

    1. U maakt gebruik van uw special ‘feed’ uit mijnsmartalarm.nl. Deze feed koppelt u vervolgens aan een van de ‘feed’ programma’s van IFTTT.
    2. Vervolgens maakt u de keuze of u bij alle updates van deze feed een actie wil laten ondernemen of deze alleen wilt gebruiken wanneer er een bepaald keyword (sleutelwoorden) gebruikt wordt.
    3. Als u deze stap heeft ondernomen gaat u door naar de stap ‘that’. Daar kiest u wat u wilt laten gebeuren wanneer This (voorgaande stap) gebeurt.
    4. 4. Denk daarbij aan uw (hue) lampen, dan kunt u na het kiezen van het juiste product in sommige gevallen ook wat voor actie instellen. Denk daarbij aan lampen met bepaalde kleur of knipperen.
  • Hoelang is de vertraging van de koppeling?

    De vertraging van de feed is enkele minuten en kan oplopen tot maximaal 15 minuten. U kunt zelf altijd handmatig uw ‘recipe’ verversen om sneller actie te krijgen.

  • Moet ik een camera abonnement hebben om een camera aan te sluiten?

    Om gebruik te kunnen maken van uw camera is een camera abonnement vereist. Dit is nodig om de opnames op te kunnen slaan in de cloud.

  • Wat is 24/7 client care?

    Met 24/7 client care bent u 24 uur per dag, 7 dagen per week beschermd door Fiber Smart Alarm.

  • Hoeveel accounts kan ik maken?

    Dit hangt af van uw SmartAlarm abonnement. Bij het light abonnement kunt u maximaal 1 account aanmaken. Voor het Basis en Plus abonnement is dit onbeperkt.

  • Waarom kan ik de uitlooptijd niet aanpassen?

    De uitlooptijd kunt u alleen aanpassen met een Basis of Plus abonnement.

  • Waarom ontvang ik geen SMS bij alarm?

    Als u geen SMS ontvangt bij alarm, heeft u vermoedelijk een Light abonnement. In dit geval ontvangt u een push bericht van uw telefoon of tablet als het alarm af gaat.

  • Wat is 'Meldkamer On Demand'?

    Met Meldkamer On Demand koppelt u uw alarmsysteem aan de alarmcentrale voor maar €3 per dag. Bij Basis en Plus krijgt u standaard 14 dagen Meldkamer On Demand cadeau.

  • Kan ik Smart Alarm ook laten installeren door een installateur?

    Ja, dit kan! U kunt gebruik maken van onze installatieservice. Onze monteur zorgt er dan voor dat alles aangesloten wordt.

  • Welke smartphone en/of tablet kan ik gebruiken?

    De Fiber Smart Alarm app is geschikt voor elk iOS apparaat voorzien van iOS7 of recenter. Voor Android geldt dat het apparaat moet zijn voorzien van Android versie 3.1 of recenter. De app is terug te vinden onder de naam Fiber Alarm in de Apple App Store en de Google Play Store.

  • Wat is het verschil tussen een smart alarm en een normaal alarm?

    Smart alarm werkt via internet en is te koppelen met andere slimme systemen zoals bijvoorbeeld een slimme thermostaat.

  • Werkt mijn alarm nog als internet uitvalt?

    Fiber Smart Alarm gebruikt uw internetverbinding voor de communicatie naar buiten. Als de internetverbinding uitvalt zullen bepaalde functies dus niet werken.
    Dit is ook de reden dat het basisstation met een netwerkkabel verbonden wordt. Zo ben u verzekerd van een zo stabiel mogelijke verbinding.

    Als Fiber Smart Alarm de verbinding met internet verliest, wordt u hierover via een pushbericht of SMS bericht.

  • Werkt mijn alarm nog als de stroom uitvalt?

    Smart Alarm beschikt over een Stroomuitval Backup.

    Denk er wel aan dat uw internetverbinding bij stroomuitval niet meer werkt. Als Fiber Smart Alarm door stroomuitval de verbinding met internet verliest, krijgt u hierover een pushbericht of SMS.

  • Wat is de Euronorm EN 50131-1?

    De Euronorm EN 50131-1 is een verzameling eisen voor in gebouwen geïnstalleerde inbraak-en hold-up alarmsystemen

  • Wanneer heb ik recht op €100 korting?

    In combinatie met een All-in one pakket krijgt u €100 korting op Smart Alarm. Ook bestaande klanten hebben recht op €100 korting bij verlenging van hun All-in one pakket met 1 jaar.

  • Wat is PAC1 vergunning?

    De meldkamer is met een PAC1 vergunning een door justitie erkende meldkamer. Hiermee is de meldkamer de eerste in Nederland met zo’n vergunning.

  • Wat is de cloud?

    Dit betekent dat de informatie wordt online wordt opgeslagen zodat u er overal bij krijgt. Wij waarborgen hierbij uw privacy. De informatie is beveiligd met door middel van SSL-certificatie en de camera stuurt alleen beelden de cloud in als het alarm af gaat.

  • Zijn mijn opnames wel veilig in de cloud?

    Uw opnames zijn absoluut veilig in de cloud. Wij waarborgen uw privacy. De informatie is beveiligd met door middel van SSL-certificatie en de camera stuurt alleen beelden de cloud in als het alarm af gaat.

  • Hoeveel camera’s kan ik koppelen?

    Wij adviseren u om maximaal 4 camera's aan SmartAlarm te koppelen.

  • Hoeveel deur/raam contacten kan ik koppelen?

    Hier zit geen limiet aan.

  • Hoeveel bewegingsmelders kan ik koppelen?

    Hier zit geen limiet aan.

  • Hoeveel afstandsbedieningen kan ik koppelen?

    Hier zit geen limiet aan.

  • Welke organisatie zit er achter jullie meldkamer?

    Onze meldkamer wordt gerund door een toonaangevend beveiligingsbedrijf met ruim 7.000 medewerkers in diverse beveiligingsfuncties. Ze beveiligen allerlei locaties, van luchthaven tot ministerie en van energiebedrijf tot winkelcentrum of havengebied.
    De meldkamer heeft een PAC 1 vergunning en is de eerste door justitie erkende meldkamer van Nederland. En daarom in combinatie met de gecertificeerde hardware (volgens Euro-norm EN 50131-1 klasse 2) van Fiber SmartAlarm het ideale bedrijf voor uw huisalarm.
    De meldkamer biedt ook Live View. Live View maakt het mogelijk dat de meldkamer van de politie de gelegenheid krijgt om rechtstreeks mee te kijken met de camerabeelden. Zo is de meldkamer direct op de hoogte als er een inbraak of overval (of ander gewelddadig delict) wordt gepleegd.

  • Wat is Live View?

    Met Live View kan de meldkamer van de politie rechtstreeks meekijken met de camerabeelden. Zo is de meldkamer direct op de hoogte als er een inbraak of overval (of ander gewelddadig delict) wordt gepleegd.

  • Wat wordt er meegeleverd met SmartAlarm?

    Dit is afhankelijk van het pakket. Wij leveren de volgende 3 pakketten:
    Veilig, met:

    • Huiscentrale (SmartBox)
    • 2x deur/raamcontacten
    • 2x bewegingsmelders
    • Bedieningspaneel
    • Afstandsbediening
    • Paniekknop
    • Batterijen meegeleverd
    • 8x beveiligingsstickers
    • Stroomuitval backup

    Control, met alles uit veilig plus:

    • IP HD Camera (t.w.v. € 129,95)
    • 3 maanden gratis Plus abonnement (t.w.v. € 38,85)

    Compleet, met alles uit Veilig en Control, plus:

    • Rook- en hittemelder (t.w.v. € 67,50)
    • Koolstofmonoxidemelder (t.w.v. € 84,95)
    • 14 dagen Meldkamer On Demand (t.w.v. € 42,-)
  • Hoe ontvang ik bericht van SmartAlarm?

    Berichten via Smart Alarm kunt u op twee manieren ontvangen. Bij een Light abonnement ontvangt u een push bericht op uw smartphone of tablet. Bij een Basis of Plus abonnement ontvangt u naast een pushbericht desgewenst ook een SMS.

  • Wat is een Smartmessage?

    SmartAlarm houdt u op de hoogte van wat er in uw huis afspeelt door middel van SmartMessage. Via alarm.fiber.nl kunt u aangeven van welke waarnemingen van Fiber SmartAlarm u een SmartMessage wil ontvangen. Hierbij kunt u kiezen voor de volgende opties:

    • Waarneming (beweging in bepaalde ruimte, een deur die wordt geopend, een temperatuur verandering of een combinatie van waarnemingen)
    • Wanneer (bijvoorbeeld alleen tussen 14:00 uur en 16:00 uur)
    • Hoe (sms en/of e-mail)
    • Welke tekst het bericht bevat
    • Naar wie (buren en/of familielid)

    De bovenstaande opties bieden eindeloos veel mogelijkheden. Zo kunt u bijvoorbeeld instellen dat u en uw oppas een sms ontvangen als ‘s nachts de deur van de kinderkamer wordt geopend.
    Of dat u een e-mail ontvangt als de deur naar een bepaalde ruimte wordt geopend. Met SmartMessage heeft u dus niet alleen altijd een veilig gevoel, maar ook altijd alles onder controle.

  • Wat doet de meldkamer bij een melding?

    Onze meldkamer neemt bij een alarmmelding contact op met de vooraf ingestelde contactpersonen, die het alarm alleen kunnen afmelden met de door u ingestelde afmeldcode. Bij een geverifieerd alarm neemt de meldkamer direct contact op met de politie. Er is sprake van een geverifieerd alarm wanneer er meerdere detectoren een alarmmelding geven. Bijvoorbeeld bewegingsmelder 'woonkamer' en bewegingsmelder 'keuken'. Daarnaast kan een alarm geverifieerd worden door beelden van de camera. Deze beelden kunnen ook rechtstreeks doorgeschakeld worden naar de politie door middel van Live View. Dit is de optimale anti inbraak samenstelling.

  • Wat kost Fiber SmartAlarm?

    We bieden meerdere pakketten en abonnementen die beginnen bij €0 per maand. Het basispakket kost €299. In combinatie met een all-in-1 pakket krijgt u €100 korting en betaalt u €199.

  • Is mijn privacy wel gewaarborgd als alles via internet loopt?

    Uw privacy is gewaarborgd met Fiber SmartAlarm. Wij houden ons aan de hoogste standaarden als het aankomt op beveiliging van uw gegevens, zodat u zich hier geen zorgen over hoeft te maken.

  • Hoe kan ik mijn camerabeelden zien?

    Zowel op alarm.fiber.nl als op de SmartAlarm app kunt u de camerabeelden live bekijken. Zo bent u altijd op hoogte van de verrichtingen in uw huis.

  • Kan ik Fiber SmartAlarm ook bestellen zonder abonnement?

    Dat kan! Zonder abonnement is SmartAlarm ook goed te gebruiken. U loopt dan wel de aanvullende functies mis die u krijgt met een abonnement.

  • Heeft Fiber SmartAlarm een BORG-certificaat?

    Fiber SmartAlarm beschikt niet over een BORG-certificaat. Dit certificaat wordt over het algemeen alleen toebedeeld aan systemen in een veel hogere prijsklasse.

©2016 Alle rechten voorbehouden


Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
  • Maak kans op een jaar gratis internet!

  • Vul hieronder uw e-mailadres in en doe mee.

  • Uw informatie is beveiligd.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Advies nodig?

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40. We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40.
We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.