Voorwaarden snelheidsgarantie

Met onze snelheidsgarantie weet u zeker dat u altijd de best mogelijke snelheid krijgt binnen uw abonnement.

Voor een dsl abonnement betekent dit dat u altijd de hoogst haalbare downloadsnelheid krijgt die beschikbaar is op uw adres (geldig vanaf 1 december 2015). Doe onze postcodecheck om te zien wat de gemiddelde snelheid is op uw adres en die u dus hoort te kunnen halen.

Heeft u glasvezel? Dan betekent dat u gegarandeerd de up- en downloadsnelheid krijgt die u afneemt. U kunt in MyFiber zien welke snelheid hoort bij u abonnement. Bijvoorbeeld 50/50 Mb/s.

Lees onderstaande punten door om te weten komen hoe u in aanmerking kunt komen voor een korting op het niet behalen van de geadverteerde snelheid.

  • Abonnees van Fiber Nederland die gedurende een periode langer dan 1 week minder dan 80% van de geadverteerde downloadsnelheid behalen krijgen naar rato korting op hun abonnementskosten voor de duur van de verminderde snelheid.
  • De snelheidsmeting dient aan een aantal voorwaarden te voldoen:
    • De PC dient niet ouder te zijn dan 3 jaar.
    • Alle toepassingen op de PC moeten gesloten zijn (incl. Virusscanner, firewall verwijderen, etc.), behalve de browser.
    • In de browser mag slechts 1 tab geopend zijn.
    • De PC dient via een straight ethernetkabel (minimaal CAT5, geen cross kabel) rechtstreeks op de internetpoort in het glasvezelmodem (geen router, Powerplugs of wifi er tussen en probeer ook verschillende kabels).
    • (Glasvezel)modem dient te worden herstart (stroom er afhalen) en andere poorten op het modem (zoals TV) dienen te worden ontkoppeld.
    • Er mogen geen andere downloads plaatsvinden op dat moment.
    • o Test voor de zekerheid meerdere PC’s indien mogelijk.
  • Fiber Nederland hanteert een ondergrens van 80% omdat een besturingssysteem (als Windows) tot 20% van de beschikbare bandbreedte kan gebruiken (zie hier hoe dit eventueel te verbeteren).

  • De snelheidstests dienen te worden uitgevoerd op http://www.fiber.nl/speedtest :
    • Van de speedtest uitkomsten dient een screenshot te worden gemaakt. Ca. 7 dagen later dient een 2e screenshot te worden gemaakt.
    • Er dient een dxdiag screenshot (type bij Windows dxdiag.exe) te worden gemaakt.
    • Een screenshot van alle lopende processen en het tabblad netwerk van Windows taakbeheer of Activiteitenweergave CPU op een Mac.
    • Opgave van specificaties van PC en netwerkkaart.
  • Deze screenshots met de kortingsclaim dienen met begeleidend schrijven bij Fiber Nederland te worden aangeleverd binnen 2 weken na de laatste screenshot.
  • Er kan slechts 1 maal een kortingsclaim per abonnee worden ingediend.
  • Fiber Nederland zal de kortingsclaim dan onderzoeken en eventueel zelf een meting uitvoeren op de locatie van de abonnee.
  • Indien er een vermoeden is van het onjuist uitvoeren van de test of fraude en de kortingsclaim blijkt onterecht te zijn, behoudt Fiber Nederland zich het recht voor om eventueel gemaakte kosten in rekening te brengen.
  • Indien de kortingsclaim terecht is, zal Fiber Nederland het verschil tussen de daadwerkelijke snelheid en 80% van de geadverteerde snelheid procentueel vergoeden op het basisabonnement (exclusief de extra pakketten). Dus in geval er 50% van de geadverteerde snelheid wordt gehaald, heeft de klant recht op een korting van 30% op het maandelijkse abonnement vanaf het moment van indienen van de kortingsclaim, tot het voortduren van de verminderde snelheid.
  • Fiber Nederland zal ervoor zorgdragen dat de verminderde snelheid als storing wordt behandeld. Mocht de storing structureel niet oplosbaar blijken te zijn, zal Fiber Nederland de abonnee een alternatief abonnement aanbieden waarmee de snelheid wel binnen de norm kan worden behaald. De abonnee hoeft hiermee niet akkoord te gaan en kan kiezen om van de korting gebruik te blijven maken tot het einde van de initiële contractstermijn.

©2016 Alle rechten voorbehouden


Cookies helpen ons om de gebruikerservaring op fiber.nl zo goed mogelijk te maken. Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer info

Als u al een abonnement heeft, dan kunt u dit pakket op 2 manieren bestellen

  1. U belt onze klantenservice op 020-7605040
  2. U regelt het zelf door met uw klantnummer en wachtwoord in te loggen in MyFiber. U gaat naar ’Klantenservice’ en vraagt via het formulier uw dienst aan.
  • Maak kans op een jaar gratis internet!

  • Vul hieronder uw e-mailadres in en doe mee.

  • Uw informatie is beveiligd.
Rutger

Nog niet helemaal gevonden wat u zocht?
Laten we contact houden.

Groet van Rutger, Klantenservice Fiber NL

Laat uw e-mailadres hier achter en profiteer op een later tijdstip van onze aanbiedingen.

Advies nodig?

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40. We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Advies nodig?
We helpen u graag.

Toch liever zelf bellen? Bel (020) 760 50 40.
We zitten nu voor u klaar.

Momenteel zijn we gesloten. Laat uw telefoonnummer achter en we bellen u zo snel mogelijk terug.

Behoefte aan beter internet?

Behoefte aan beter internet?

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.

Vul hieronder uw postcode, huisnummer en emailadres in en ontvang tips voor beter internet & zie direct welke snelheid op uw adres beschikbaar is.